01 02 03 Its all about the dogs: Flinke hundene mine! 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Flinke hundene mine!

34
Først på kveldens program var trening med Balder på Siddis. Denne gangen trente vi på en søt liten Beagle som Balder tydeligvis synes ikke var så altfor skummel. De to første øktene kjørte vi "vanlig" trening med god avstand på parkeringsplassen. Begge øktene var han forholdsvis rolig å hadde et par små reaksjoner når den andre hunden kikket på han (som vi sliter en del med). Den siste økten tok vi oss en tur nedover området med 5 meters avstand på det minste og her skinte Balder som alltid. Han tok seg tid til å tisse litt, snuse en del og holdt seg ganske rolig. Romper på fremmede hunder er ganske ok med andre ord. Litt skummelt var det når den andre hunden snudde seg, men da gjorde Balder det samme for å få godbit fremfor å ha et utfall. Flinke Balder gutten!

Etter Balder, var det Bella sin tur med hoppeteknikk på Åsen. Carina & Rocky og Siri & Ki var med i det "varme" været å trente. Jeg viste også Carina hvordan hun satte opp et basic grid og hjalp henne ettersom hun også synes det var interessant å prøve ut hoppeteknikk treningen i praksis. Rocky viste god læreevne og forstod litt etter litt hvordan han måtte bruke kroppen for å bremse ned til godbitene.

Jeg kjørte basic grid første økt og det begynner å bli et lite mønster for Bella at hun første repetisjon ikke helt klarer å bremse, men de neste tilpasser seg mer og mer (selv om jeg endrer belønningsplasseringen og hinderne) til hun slutt knekker koden for å bremse helt opp til draleken.

Andre økt kjørte jeg vekslet jeg mellom basic og progressive grid som tidligere. Før ble det gjerne litt vanskelig når jeg vekslet mellom disse to da hunden utfordres ved å måte lange ut på progressive og samle seg på basic, men hun viser stadig fremgang og "sliter" mindre og mindre hver gang med å knekke koden for hvordan kroppen skal brukes på de forskjellige gridene.

Flotte fotomodellene! Bildet er tatt av Oddi når vi var i Suldal i høst

Etiketter: , , ,

35 36 37 38