01 02 03 Its all about the dogs: "Perfection is our goal, excellence will be tolerate" 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

"Perfection is our goal, excellence will be tolerate"

34
I går var jeg, Cecilie, Maren og Christiane en tur på Åsen for å trene litt. Det var noe kaldt men vi holdt varmen med gode klær og en del løping.

Første og andre økt trente jeg slalom (motivasjon og fart) med Bella.
Måten vi trener slalom på for tiden er å stå et stykke unna slalomen, mens jeg "hetser" Bella og hvisker til henne: "Vil du gå slalom, skal vi gå slalom?" Samtidig holder jeg henne igjen i halsbåndet. Hun blir skikkelig giret og jeg merker at hun er ivrig til å stupe inn i slalomen. Samtidig ser jeg hun er blitt flinkere når det gjelder kroppskontroll ved denne treningen. Hun bremser i god tid dersom hun kommer i høy fart inn i slalomen og "henter seg selv" pent inn. Videre skal vi trene mer på slalominngang, i tillegg til videre trening på fart og motivasjon selvsagt.

Den tredje og siste økten tok jeg en liten bane hvor slalomen kom ganske sent rett og slett for å se om problemet vi har hatt tidligere dukket opp igjen. Problemet var at Bella var en racer på slalominngang i fart på enkelthinder, men når det er i en bane med mye fart klarer hun ikke alltid bremse ned. Dette skjedde da ikke på trening og hun traff inngangen perfekt og bremset veldig fint ned for å klare andre port.


Etiketter: ,

35 36 37 38