01 02 03 Its all about the dogs: ""Success often comes to those who have the aptitude to see way down the road" 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

""Success often comes to those who have the aptitude to see way down the road"

34
Balder fikk en runderingsøkt på marka ikveld før middag. Denne gang brukte jeg Cecilie og Morten som figuranter. Morten viste seg å være en kjempe kjekk figurant og Balder elsket å leke med ham (har tro på at det var intensiteten og entusiasmen til Morten som gjorde mye utslag)!

Første økt trodde jeg at jeg kanskje gjorde det litt for vanskelig for Balder med delvis skjulte figuranter på omtrent 15 meters avstand (han har tidligere hatt større avstand men synlige figuranter da) i noe vanskelig tereng (marka går oppover og er rimelig overgrodd), men det viste seg at Balder taklet det hele nydelig! Han fant figurantene med en gang på hvert slag (bortsett fra et hvor han var noe giret) og hadde utrolig fin flying over midtlinja. Jeg har også begynt å legge på kommandoen "runder" idet han passerer meg samtidig som jeg lener meg fremover og strekker armen ut i retning av figurant.

Andre økt ville jeg gjøre det noe lettere, men samtidig ikke gå for langt tilbake ettersom Balder viste utrolig fremskritt. Jeg har tidligere undervurdert ham og gjort det for lett så ville ikke gjøre det samme igjen. Denne gang gikk figurantene maks 8 meter fra midtlinja, Cecilie var delvis skjult, mens Morten som Balder likte så godt gjorde jeg helt skjult (ikke på første slaget da de gikk ut fra midtlinja - da var han delvis skjul pluss Balder holdt øye med ham helt fra han forlot midtlinja). Denne gang hadde jeg tro på at Balder skulle lykkes som før, og jammen hadde jeg rett! Han fant figurantene på alle slagene denne gang også og flyingen var nydelig! Jeg la merke til han var noe trøtt på 4 slaget hos Cecilie og valgte å avslutte med et siste slag på Morten (som var helt skjult) siden det virket som maks belønning for Balder.

Dette var en herlig og vellykket runderingsøkt! Flinke Balder gutten min!

Bildet er av Oddi tatt i Suldal når vi hadde med oss Oddi og Marita på helgetur
og de var så snille å ble med på en runderingsøkt med Balder :)

Etiketter: ,

35 36 37 38