01 02 03 Its all about the dogs: Fornuftig bruk av en søndag 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Fornuftig bruk av en søndag

34
Bortsett fra hvor lenge vi sov på søndagen ble den brukt ganske så fornuftig.
Pappa kom på besøk en tur på vei hjem fra hytta i Sirdal. Usikker om det er oss eller hundene han egentlig besøker. Bella og Balder benyttet ihvertfall sjangsen til å få så mye kos som mulig.

Fikk også lånt pappa (og Tom Ove) til en liten runderingsøkt på marka før det ble mørkt. Pappa ble utstyrt med leke, godbiter og klikker og forklart hvordan dette funket. Jeg tok til og med walkiene våre slik at jeg kunne lettere forklare pappa hva og når han skulle gjøre ting og tang. Balder var i "jobbmodus" så fort han så lekene og jeg holdt han igjen i selen. Herlig å se at han vet når vi skal jobbe og når han kan "lese avisen" på marka.

La figurantene delvis skjult både fordi han er godt kjent på marka og godt kjent med figurantene. I tillegg la jeg de ikke så veldig langt ut (både for treningens skyld men også fordi det er klin umulig ettersom marka grenser til private hager på den ene siden). Balder jobbet kjempe bra selv om det ble litt kladd to ganger hos den ene figuranten med litt misforståelser. Vi fikk til og med et blindslag rett og slett fordi Balder "virret" litt og jeg ropte han heller inn igjen til midtlinja fremfor å la han virre frem og tilbake og finne figurant på "flaks". På "toppen" av marka hentet jeg Balder hos figurant og ventet litt på midtlinja før vi tok 5 slag på vei "hjem" igjen.

Balder jobbet bra og pappa nevnte han gikk over til godbiter etter to første slag med lek. Hos Tom Ove lekte han hver gang men ettersom det er "pappaen hans" blir det litt annerledes. Kjekt å trene på både kjente og litt ukjente figuranter ihvertfall. Fornøyd med økten. Til neste runderingstrening må jeg huske på å kjøpe nye draleker til Balder, med pip for å se om det kan tenne ham bedre.

Siden Balder fikk sin trening synes jeg Bella også måtte få en runde så jeg og Cecilie (og Carina) tok en tur på agilitybanen. Jeg kjørte ikke noe særlig enkelthinder, felttrening eller ren slalomtrening. Fokuserte heller på handling og generelt litt stress. Vet godt Bella stresser fort om jeg maser på henne andre steder enn i slalomen men det er definitivt blitt en forbedring. Jeg må fortsatt bare ikke rope på henne i svevet over et hinder da hun slipper ned bakbeina ofte.

Veldig fornøyd med at hun lå fint i  ro mens Rocky trente og slappet ganske bra av inne i "partyteltet" mens vi hadde pause. Jeg klapper meg selv på skulderen for at jeg er blitt flinkere å både varme henne opp og gå henne ned før og etter hver økt. Dette skal bli en rutine både på trening og ikke minst stevner. Man har ikke alltid like dårlig tid som man føler/tro har jeg funnet ut.

Etiketter: , , ,

35 36 37 38