01 02 03 Its all about the dogs: Forsvinn forbanna snø, kulde og sludd! 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Forsvinn forbanna snø, kulde og sludd!

34
Til nå har Team Bella fått trene, skal vi se... 2 ganger dette året.
Riktignok har året såvidt begynt men synes både snøen og isen kan pelle seg vekk fra banen nå, på tide med vår!

Det som har vært positivt i vinter derimot er mengden apporttrening og muskeløvelser jeg har gjort på hundene. Jeg har endelig fått filmet og satt sammen en liten video av hvordan vi trener apport i tillegg nå så enjoy:


Ellers går hverdagen som vanlig minus en del hundetrening ute. Jeg og Tom Ove var på årets første runderingstrening på lørdag med Retriver gjengen når det opprinnelig var meldt snøstorm. Heldigvis ble det ikke noe av den og mellom trærene inni skogen var det faktisk lunt og godt.

Uheldig som jeg var skjedde det en feil med vekkerklokka på mobilen som gjorde at vi ikke var på Skjæveland før kl 1030, men bedre sent enn aldri. Det var såpass mange som hadde møtt opp at de hadde delt seg inn i to grupper og vi trente sammen med Gro, May Karin, Gry og Lise.

Jeg valgte å kjøring flying men med mer tid ute hos figurant ettersom det ser ut til at Balder selvbelønner ved å løpe mellom figurantene uten å virkelig kose seg der ute. Han jobbet veldig bra og trekker fortsatt fremover mot meg før han går ut på neste slag. Noe jeg skal huske på fremover er å kalle ham inn tidligere dersom jeg ser han mister "tråden" fremfor å la han løpe litt ekstra, spesielt når dette er såpass belønning for ham.

Det var utrolig godt å se at han ikke akkurat hadde glemt hvordan vi trener i løpet av juleferien, selv om han tross alt er blitt to kilo større. Nå som vi er i gang med treningen igjen forsvinner kiloene like raskt som de kom (mistenker apporttreningen har bidratt godt til kiloene med alle godbitene)..

Videre vil jeg fortsette med flying og bygge mer verdi for figurantene på trening, mens hjemme skal jeg trene med overværssøk og ikke minst generalisere apporten mer og mer. Skal ærlig innrømme at det frister lite å trene ute når det hølregner sånn  som det gjør for tiden men det er jo egentlig ingen unnskyldning.

2011 kommer ihvertfall til å bli et fullpakket og travel år merker jeg allerede. Med hundetrening, jobb, reising, konkurranser, kurs etc blir det et spennende år!
Vi har allerede måttet omrokkere på "rutinene" våre når det gjelder hvem som skal hvor, hvilke dager.
Fra nå av ser uken slik ut når det gjelder hundetrening:

Mandag
Tom Ove trener fotball mens jeg trener hoppeteknikk med Bella
Deretter trener Tom Ove Balder på Siddis hundeskole.

Torsdag
Isabelle trener agility med Bella

Lørdag
Isabelle & Tom Ove trener rundering med Balder

Apporttreningen til Balder og muskeløvelsene til Bella kommer innimellom her en plass :)

Etiketter: , , ,

35 36 37 38