01 02 03 Its all about the dogs: Runderingstrening i Sælandsskogen 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Runderingstrening i Sælandsskogen

34
I dag dro jeg og Balder (Tom Ove var ute på en snurr igår så han ble hjemme) til Sælandsskogen for å trene rundering med Retrivergjengen. Vi ble totalt 6 stk (jeg, Gro, May Karin, Gry, Lise og Kari) som møtte opp.





Denne gang var jeg og Balder først ut og vi skulle kjøre passeringer som vanlig (flying) men legge inn et par slag hvor han skulle komme inn til meg på midten. Vi la også til et par slag hvor jeg hentet ham. Han jobbet som en helt og det jeg la spesielt merke til var at han løper ut på slagene selv om han ikke ser figurantene fra midtlinja. Et par slag behøvde han påvirkning i form av bevegelse fra figurant, men det var deilig å se han jobbe som han gjorde. Jeg skal mekke sammen to nye leker til ham med pip og se om kanskje det kan være mer fristende. Foreløpig bruker figurantene godbiter som kastes, men begge figuratene (May Karin og Kari) nevnte at han var veldig obs på hvor jeg var når han var ute hos figurant. Gro mente det kanskje kunne komme av endringen av terreng, hvor tidligere har han "alltid" kunne se meg hos figurant, men idag var terrenget ganske ulendt og det var rett og slett nytt for ham. Jeg tror nok Gro har ganske rett der og jeg skal derfor bruke rådet til Gro (hente ham på flere slag slik at han forventer jeg kommer til figurant og ikke han kommer til meg og dermed trekker bort fra figurant) sammen med forhåpentligvis nye leker og bedre belønning. Er viktig for meg at ute hos figurant får han den belønningen som bare er toppers i hans hode.




Gry var så snill å tok litt bilder med kameraet mitt før batteriet forsvant
(mentalnote: sett på lading kvelden før og ikke 10 min før vi skal dra)

Jeg var figurant for blant annet Gro & Maja.
Søte Maja som koser seg med å "stjele" av veska si

Etiketter: ,

35 36 37 38