01 02 03 Its all about the dogs: Velkommen 2011! 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Velkommen 2011!

34
Da var det 1 Januar 2011 og starten på et nytt år og nye muligheter!
Ettersom det har vært litt stille i bloggen min en stund får jeg ta en liten oppdatering.
Som jeg har nevnt er trening av hund blitt rimelig begrenset pga snøen og ikke minst kulden. Jeg har trent hundene mest innendør og ellers kost meg på marka bak huset med dem i snøen.





Denne "sesongen" ble det jammen totalt 5 julebord på meg, og 17 desember var det duket for det siste julebordet, nemlig Tom Ove sitt. Vi gikk sammen en god gjeng og leide transport til julebordet med stil!

(www.viplimousine.no)






Plutselig var det jul og jeg ble ferdig med julegavene omtrent et par dager før jul.
Vi fant ut vi sto over å kjøpe inn juletre i år ettersom hundene skulle være alene et par dager mens vi var på jobb, og ikke helt visste hvordan det ville gå. Leiligheten var full av julepynt og julestemning allikevel. Lille julaften reiste vi til Helleland hvor både vi, svigers og familiene til begge søstrene av Tom Ove også skulle feire jul. Totalt ble vi 12 stykker og 7 hunder. Livlig var det ihvertfall. Jeg fikk masse nyttig og fint til jul, blant annet videokamera fra min kjære Tom Ove, stor Friis Company veske av mamma & co og masse annet. En av de søtere gavene må være de Bella og Balder fikk av "Ozzie og Akita". Dobbel ramme med plass til bilde og poteavtrykk :)

Til nyttår reiste Cecilie og co til fjells, så vi passet på Ozzie, Aktia og Sofus. Vi skulle også til fjells egentlig men det ble heller en liten fest hjemme hos oss med Bøggi, Gunni og Krister (og Alex). Jeg laget 3-retters middag og det ble en kanon kveld med både god mat, godt selskap og mye moro. Eneste demper på kvelden var stakkars Bella som jeg prøvde så godt jeg kunne å skjerme for rakettene. Vi hadde på forhånd prøvd ut "valium" tabelettene hun skulle få for å se effekten og det hjalp en god del sammen med høy klassisk musikk på gjesterommet hvor hun fikk være helt alene i fred og ro. Hun lå å sov en god del men på det verste begynte hun å stresse slik som tidligere år. Neste år ønsker jeg meg langt vekkistan på en hytte hvor det ikke kan høres smell...

Balder må jeg derimot skrøyte opp i himmelen. Han måtte ut å tisse rundt kl 21 og ettersom han ikke har visst særlig tegn til å være redd tidligere tok jeg han med meg ut (Akita var også med som ikke er redd) og da rakettene gikk av i naboens hage kikket han nysgjerrig bort men fant ut det var mye gøyere å ha drakamp med meg, super fornøyd! Han kikket mot husene rakettene kom fra flere ganger etterhvert som de gikk av men visste intet tegn til å være redd, oh lykke!

Litt uklare bilder men det får duge



Fat puss in boots aka Sofus (Shrek 4)

Fine julekransen fra svigermor

Discokulen kom på plass til nyttårsfesten

Marita og Oddi var på spillekveld besøk hos oss i romjulen
(bildet er fra en kveld vi var ute å spiste før Valen show i Egersund)

Jeg kan ikke si jeg har noen nyttårsforsett men masse planer og mål for dette året har jeg! Både når det gjelder trening av Bella, Balder, agility, rundering, reising osv.. For å bare nevne noe:

- New York
- Besøke Maia i Bergen
- Komme opp i klasse 2 med Bella (inkl starte i kl2)
- Ta NKK instruktørkurs
- Være hjelpeinstruktør for Lene
- Delta på lokale stevner (Vest- og sørlandet)
- Trene mer rundering med Balder
- Thailand

Etiketter: , , ,

35 36 37 38