01 02 03 Its all about the dogs: Agility, løsbitt og utgangsstilling 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Agility, løsbitt og utgangsstilling

34
I går kveld pakket jeg bilen full av både mennesker, bikkjer og ryggsekker å satte snutene mot Åsen. Cecilie hadde med seg Ozzie mens jeg tok med både Bella og Balder (har lovet meg selv jeg skal bli flinkere til å "våge" å ta med Balder på banen.

Jeg modifiserte litt på en bane som allerede sto bygget på Åsen, men gjorde den noe vanskeligere. Fra start til hinder nr 7 var den kl1 bane, mens etterpå ble det en helt grei kl2 bane. Skal utfordre meg selv enda mer og slutte å bygge enkle baner som jeg vet vi "takler".

Bella

Bella var i full fyr som vanlig og skikkelig klar for å jobbe. Trene litt sirkelarbeid under oppvarming og hun er helt klart blitt mye flinkere til å løpe ved siden av meg fremfor å prøve å løpe foran meg. Jeg hadde flere løsninger på den første utfordringen i banen og til slutt fant jeg ut hva som fungerte best, minst mulig bytter og gi henne god plass til å selv vurdere hinderet slik at det ikke kommer plutselig på henne.

Balder

Jeg benyttet sjangsen og lånte Carina til å trene på løsbittet på lydighetssiden når vi var så få (jeg, Cecilie og Carina). Balder er skikkelig ivrig og merker på hele han at dette er kjekt å trene. Nytt igår var at jeg belønnet ham med leke når han kom inn med løsbittet. Klikker som vanlig etter å ha latet som jeg klipser påvisningslinen på men fremfor å belønne godbit kastet jeg leken rundt omkring og lot han få vinne. Dette var gøy! Han ble litt høy og prøvde å hente leken fremfor løsbittet den ene gangen, men det var mye min feil da jeg lot leken ligge på siden mellom oss og Carina.

Bella

Fokuserte kun på å få til føringsdelen av banene denne gang. Bella ble skikkelig sliten så jeg av å jobbe såpass "intens". Må nok trene mer kondis på oss begge tror jeg. Har hatt hvilevinter med mye enkelthinder og lite løping. Burde nok hive oss ut å jogge mer ja...

Note to self: Bella ser ut til å begynne jukse på feltene når vi går en full bane (nevnte dette i tidligere blogginnlegg). Jeg MÅ være mer obs på å belønne henne på ja! kommandoene og ikke bare dure i vei som min gamle vane er.

Balder

Andre økten med Balder lånte jeg Cecilie til å holde løsbittet. Det gikk omtrentlig like bra denne omgangen, forskjellen var at Rune og Johnny trente i teltet på toppen av banen og Balder virket litt ufokusert. Han slipper allikevel ikke løsbittet selv om han blir distrahert og holder godt fast. Etter løsbitt økten tok jeg en god runde med innkallingstrening med utgangsstilling. Han er blitt så utrolig flink nå som jeg faktisk har fått fingen ut av rompa å trene utgangsstilling på han. Leken gjør at han løper så ørene flagrer når jeg kaller ham inn. Har begynt å strekke tiden fra han er kommet inn på plass til belønningen kommer slik at han ikke forventer denne "med en gang".

Alt i alt, en god treningskveld med mine søte helter!

Har også fått bestilt meg Baggen trekkbelte og kobbel med demping. Så nå blir det litt lettere å gå tur med begge på en gang :)


Canis.no
659,-

Kobbel med demping
210,-

Etiketter: , , ,

35 36 37 38