01 02 03 Its all about the dogs: Agilitytrening og bjeffing 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Agilitytrening og bjeffing

34
I kveld var Team Bella på Åsen for å trene litt agility. Carina, Christiane, Lene og Stig var også der så det ble sosialt og koselig som alltid.

Jeg kjørte større kombinasjoner på Bella hver økt denne kvelden da vi har trent mye enkelthinder i det siste og vi må rett og slett bli flinkere på å trene større kombinasjoner inni blant også. Jeg synes det er mest effektivt å trene små kombinasjoner og enkelthinder men variasjon har vi begge godt av. Samtidig gir det meg mulighet for å se om all treningen av felt og slalom sitter i "full fart" og ikke bare under enkelt"øvelser.

Bella er så utrolig på og jobbet like bra ikveld som alle de siste kvelden. Tinka og Lene gikk LP på andre siden i teltet og Bella hadde et øye på dem av og til men ellers var hun med meg 99% som jeg er veldig fornøyd med! En noe uvant ting Bella gjorde ikveld var å bjeffe noe fælt mens hun løp. Jeg mistenker det var et tegn på "overkoking" fra hennes side i forhold til stress. Selv om hun er blitt flink å la andre hunder "være i fred" mens vi løper vet jeg og ser at hun stresser en del over dem og blir fortere sliten ettersom hun må jobbe enda hardere for å gjøre jobben sin. Det positive er at hun jobber for å "motstå" fristelsen med å løpe ut og bruker energi på dette, det negative slo ikveld ut gjennom bjeffing. Noe jeg blir satt ut av ettersom jeg ikke er vant til bjeffende hunder og synes det er direkte irriterende! Men når jeg roet henne litt ned og fortsatte i et lavere tempo gav dette resultater med en gang og bjeffingen ble redusert. Må nok bare ha litt ekstra fokus på at hun slipper å "overkoke" og arbeide så hardt dersom det ikke er det elementet vi skal trene på da.

Sånn ellers hadde vi en knall kveld med gode slalominnganger, masse tid på feltet og høye "JA" fra meg når hun får gå av feltet.

Carina & Tassen

Christiane & Bindi

Måtte bare slenge med dette bildet av Balder fra igår kveld da han hadde sovnet...

Etiketter: ,

35 36 37 38