01 02 03 Its all about the dogs: Hundetrening i drittvær 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Hundetrening i drittvær

34
Først på planen var agilitytrening med Bella. Var på Åsen rundt halv seks slik at vi skulle trene litt kombinasjoner før nybegynnerne kom, men når jeg så hvilket vær det ble regnet jeg ikke med det kom flere enn det gjorde, en ekvipasasje nemlig. Men Maren og Carina kom så det ble koselig i leskuret uavhengig av drittværet. Jeg trente ikke så målrettet med Bella for å være helt ærlig. Snakket litt med de andre om dette at vi snart må få gang "skikkelige" treninger igjen hvor vi bygger større kombinasjoner og hjelper hverandre mer.

Bjeffingen var ikke eksisterende ute som jeg mistenkte. Halleluja!!

Balder var et syn på treningen med Siddis etterpå. Det sluddet og det regnet og det snødde og det blåste men alt jeg kunne fokusere på var hvor flink Balder var. Vi gikk litt mer type "tur" i dag for at Balder skal ha muligheten å velge andre ting enn figuranthunden. Etterhvert som vi har gått samme "løypa" et par ganger blir omgivelsene mindre interessante og den andre hunden mer interessant. Dermed øker Balders interesse for figuranthunden og vi fikk virkelig se hvordan han bruker selvkontroll for å heller velge å komme til Tom Ove og godbiten enn å utaggere. Han hadde et par "halvhjertede" (som jeg og Siri kalte dem) utaggeringer men that whas it. Som jeg skrev til Siri i kveld: lyset i tunnelen ble mye sterkere etter i kveld :)

Fant et bilde av Balder som valp,
han er omtrent 4 uker her tenker jeg.. Lille bolla..

Etiketter: , , ,

35 36 37 38