01 02 03 Its all about the dogs: Lets hear it for New York, New York, New York 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Lets hear it for New York, New York, New York

34
Onsdags kvelden ble brukt til å pakke, pakke og atter pakke. Jeg som hadde skrevet liste og alt brukte en evighet på å bli ferdig. Det som nok tok lengst tid var å bestemme antrekkene på forhånd slik at jeg hadde mest mulig plass til alt som skulle shoppes.

Neste morning var det tidlig opp og min kjære kjørte meg til flyplassen hvor jeg og Einar tok flyet til Oslo. Da vi kom til Gardemoen og møtte resten av gjengen fra JCDecaux fikk vi vite at flyet var forsinket omtrentlig 2 timer.
 Jeg shoppet noe på flyplassen både for å få tiden til å gå men også fordi jeg hadde planlagt det. Jeg kjøpte:

Clarins Hand&Nail cream
Clarins Lipbalm
Clarins Deodorant
Este Lauder øyenskygge
Este Lauder lipgloss
Cacharel Amor Amor (parfyme)

Absolut Vodka special edition (jeg og Tom Ove samler på disse)

 Flyturen ble brukt på å enten sove, spise eller se film. Alle seteryggene hadde touchscreen med diverse filmer, tvserier og spill på som man selv valgte.

Da vi ankom Newark airport ble bagasjen vår hentet av en egen van mens vi ble hentet av 3 limousiner. Det ble høy champagneføring på vei innover til New York for å si det slik :)

Vi ble sluppet av for å få oss en matbit før det var klart for ishockeykamp i Madison Square Garden mellom New York Rangers og LA Kings. Det ble litt av en kamp med både ekstra omgang og straffekonk hvor vi fikk se norske Zuccarello i aksjon. Rangers vant!

Madison Square Garden - The worlds most famous arena

Etter kampen bar det avgårde til hotell, The Kimberly hotel på East 50th street i Midtown. Vi hadde blitt fortalt på forhånd at vi fikk enkeltrom. Dette var da et understatement til tusen! Rommene, eller rettere sagt leilighetene kunne gi plass til (som en av mine kollegaer sa) tre russiske familier.

 
Hotellets inngang

 Soverommet

 Stuen min (bak gardinene er døra til balkongen)
 Kjøkkenkroken
 Badet

De fleste var rimelig trøtte og stupte til sengs, mens noen stakk opp i baren og holdt festen gående en stund til. Jeg stupte til sengs.

Neste morgen var jeg tidlig opp for å spise frokost i penthousen på hotellet. Maten og servicen var upåklagelig fantastisk og utsikten toppet alt. 

Utsikten fra penthousen var helt fabulous!

  
Neste på programmet for dagen var shopping, shopping, shopping og "you get the picture". Vi gikk et stykke før vi kasta oss i en taxi og kjørte til Soho og Broadway street. Her var det utrolig mange butikker og vi gikk innom hver eneste en stund før vi fant ut vi faktisk måtte bli litt selektive. Jeg handlet for omtrent 5000 kr denne dagen:

Victoria Secret - 2000 kr  (3 BH'er, 4 truser, 3 nattkjoler og 1 t-skjorte)
Kenneth Cole - 200 kr (1 topp)
Armani Exchange - 1200 kr (1 jakke, 1 kjole og 1 piquet skjorte)
Top Shop - 180 kr (1 smykke)
Timberland - 800 kr (1 par tursko)
Forever 21 - 200 kr (1 blazer og 1 smykke)
Sephora - 550 kr (1 pudderkost, 1 øyenskyggekost, 1 neglelakk og 1 neglefil)

Rundt kl 1430 var det på tide med lunsj og vi samlet oss på Balthazar i Soho.
Her koste vi oss med Mimosa (champagne og appelsinjuice) og god hvitvin.
Jeg prøvde også øster for første gang og kan skrive under på at det faktisk var litt godt! Til lunsj hadde jeg Beef stroganof with butterd noodles som smakte helt himmelsk. Etterpå bar det videre for mer shopping. Vi valgte å splites på slutten av dagen for at vi alle skulle rekke over dit vi skulle. Jeg tok en "towncar" tilbake til hotellet som er en taxi bare mer fancy.


 Et litt mer fancy alternativ til taxi.
Kostet 35$ og var verdt det (for å ha opplevd det i det minste).

Da jeg kom tilbake til hotellet var det kun avslapping i et par timer som stod på mitt program før vi skulle ut på middag kl 21. 

Vi ble igjen hentet med limousine og champagneføringen var like høy som humøret vårt. Restauranten vi spiste på het Tao, kjent fra "Sex & singelliv" og ligger i Midtown. Lokalet var gjennomført til den minste detalj og i enden av rommet satt en gigantisk Buddah. Maten var utrolig god, men personlig synes jeg det var heller lite mat. Konseptet er såkalt sharing, man deler forskjellige retter på bordet og vårt bord på 14 stykker fikk like mye(lite) mat som bordene med 7 stykker på. Ellers var stemningen magisk. DJ'en spilte og "trommemannen" gikk rundt bordene og spilte opp. Skikkelig feststemning og kan anbefales dersom man er en god gjeng som skal videre på byen slik vi skulle men ikke akkurat stedet for en romantisk middag..


Neste stop var nattklubben Marque. Her gikk vi rett forbi køen og ble guidet til vårt eget bord med alt vi ønsket av drikkevarer. Med fare for å høres ut som ei gammel kjerring synes jeg musikken var altfor høy. Jeg vil til og med si den kanskje ga meg en indikasjon på hva bristepunktet til trommehinnene mine var. Ellers hadde vi det moro!

Lørdagen skulle vi opprinnelig fly helikopter over NYC men grunnet sterk vind måtte vi utsette dette. Vi fikk derfor et par timer til disposisjon før vi skulle spise lunsj sammen i Brooklyn. Det ble en tur innom Starbucks og deretter stakk jeg og Camilla innom Foot Locker hvor jeg fikk kjøpt meg noen nye joggesko til å løpe agility med. Knipsa også litt bilder på veien.






Tilbake på hotellet var det inn i bussen og avgårde til Brooklyn. Her spiste vi på Peter Lugar steakhouse som visstnok er godt kjent i NY. Vi fikk kongereker til forrett, biff med poteter og grønnsaker til hovedrett og til slutt kaker og krem til dessert. Mens vi spiste begynte det jammen å snø, men det var såvidt noen få fnugg. Litt av et vær, alt fra sol og 17 grader til minusgrader, kuling og snø..




Etter lunsjen/middagen hoppet vi i bussen som tok oss til Union Square. På veien inn til NYC fikk vi sett byen fra et nytt perspektiv som var utrolig fint.




Her fant jeg skobutikken Shoe Mania hvor de hadde utrolig mange forskjellige merker til utrolig greie priser. Jeg fant endelig Timberland skoene til Tom Ove samtidig som jeg fant UGGs til meg selv. Hadde det ikke vært for det totale kaoset som herjet inne i butikken med mennesker ville jeg nok ha funnet flere sko til meg selv men jeg orket bare ikke og fortsatte videre. Fant to utrolig søte "skilt" hos en gateselger som jeg bare måtte ha. Det ene motivet var av "The lab gang" et slags wanted skilt og det andre motivet var en kopi av filmplakaten for The Wizard of Oz.

Jeg traff på Camilla tilfeldigvis så vi fortsatte shoppingen sammen. Alt som ble shoppet denne dagen var (totalt 2500 kr):

Foot Locker - 300 kr (1 par NIKE joggesko)
Gateselger - 160 kr (2 stk skilt)
ALDO - 300 kr (1 par sko til mamma)
Shoe Mania - 1450 kr (1 par Timberland til Tom Ove og 1 par UGGs)
H&M - 50 kr (1 smykke)
Touristsjappe - 190 kr (2 t-skjorter til Tom Ove og 1 caps)

Vi rakk også en tur ut til en pier hvor vi kunne se Frihetsgudinnen. Det blåste så sinnsykt denne dagen og ikke minst ute ved havnen at vi knipset et par bilder før vi løp for å finne en taxi. Et vindkast holdt til og med å blåse en av skoeskene mine på sjøen! Bildene vi tok ble ikke akkurat gode, men vi tenkte vi ihvertfall hadde fått sett henne i tilfelle det blåste imorgen også og det ikke ble noen helikopter tur da heller.


Det ble heldigvis tid for litt avslapping etter dagens shopping og sightsingrunde. Før vi dro ut for kvelden koste vi oss i baren med litt champagne og i mitt tilfelle kaffe og Baileys.



Etterpå bar det inn i limousinene og til restauranten Buddakan hvor Carrie og Big hadde sin "engagement dinner". Lokalet var enda finere og mer fabulos enn Tao og vi hadde fått langbordet som dekket hele rommet. Maten var utrolig god og jeg fikk endelig prøve "dumplings". Appeltinien smakte ekstra godt men jeg kan ikke si det samme om Long Island Icetea'en vi fikk. 




Da vi skulle gå ble vi en liten gjeng på 8 stykker som hang litt etter de andre men da vi kom ut døra på restauraten stod "heldigvis" en limousine der. Vi hoppet inni og bad sjåføren kjøre da alle mann var inni. Han kikket rart på oss og lurte på hvor vi skulle så vi ringte Sverre (reiseguiden vår) som opplyste oss om at vi ikke hadde limousine fra restauranten til utestedet fordi det var såpass kort avstand at vi kunne bare gå. Vi hadde altså kapret en limousine fordi vi var blitt så vant til dersom en limousine stod utenfor var det selvsagt våres. Komisk! Uansett kjørte limousinen oss til utestedet og vi hadde en kanon kveld med god musikk, masse dansing og godt selskap. 


Søndagen sto jeg litt tidlig opp for å pakke. Det ble litt av en utfordring å få plass til alt i kofferten min men etter å ha stappet et par sko nedi veska mi og to par sko i en pose gikk det til slutt.

Etter frokost spaserte vi til Central Park hvor vi spiste lunsj og drakk varm sjokolade. Deretter gikk vi på skøyer i Wollman rink.







Neste på programmet var en tur til Marc Jacobs i West Village. Jeg fant en utrolig fin stor svart clutch veske (bilde kommer senere) som jeg spanderte på meg selv. Kjøpte også to søte smykker der. Da vi skulle ta taxi tilbake til hotellet "snublet" vi over Magnolia bakery, kjent fra Sex & singelliv. Vi fant også de typiske "New York" leilighetene kjent fra både filmer og serier.




Da vi kom tilbake til hotellet var det avreise med limousinene til flyplassen, men først skulle vi innom å fly helikopter! Det ble en del ventetid men det var definitivt verd det. Anbefaler alle som skal til NYC å ta en helikoptertur med http://www.libertyhelicopter.com/











På flyplassen gikk tiden heldigvis greit med litt mat og siste shopping. Jeg kjøpte meg to "I love NY" gensere og en snøkule faktisk. Totalt ble dagens shopping (inkl Marc Jacobs vesken) på 2300 kr. Jeg klarte å sove totalt 5- 6 timer på flyet så turen hjem gikk ganske så kjapt. Tom Ove var så snill å hentet meg på flyplassen så bare det hjemover.

Av den korte tiden jeg var i NYC vil jeg gi følgende tips til dere som skal dit:

-    Bestem deg på forhånd hva du har lyst på å shoppe (klær, sko etc).
     Det er såpass mye å rekke over at dersom man ikke har ukesvis, klarer   
     man det aldri.

-    Soho (Broadway street) er et knall sted å shoppe for deg som gjerne ikke      har så mye tid i NYC. Her finnes det flere typer butikker i flere prisklasser.

-   Hopp i en taxi og gi adressen dit du skal om det er en butikk eller
    restaurant. Det koster lite og sparer deg kanskje ikke så mye tid men er         definitivt godt for føttene å slappe av imellom shoppingspurtene.

-   Av butikker vil jeg anbefale
    Victoria Secret (få dem til å måle deg så får du riktig størrelse)
    Kenneth Cole (moteklær, sko, vesker til lavere pris enn de større merkene)
    Shoe Mania (utrolig utvalg av merker, men kan være kaotisk. Her henter de                             ansatte skoene til deg i kjelleren så finn gjerne flere sko om                             gangen så slipper du å vente så lenge. Be gjerne om to                                     størrelser også om du er usikker).
   ALDO (utrolig mye fine sko til ok priser)
   Foot Locker (Sportssko, MYE billigere enn hjemme!)
   Sephora (godt utvalg i skjønnhetsprodukter, sminke etc)
   Armani Exchange (Utrolig flotte klær!)
 

Etiketter:

35 36 37 38