01 02 03 Its all about the dogs: Mandagstrening 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Mandagstrening

34
I kveld på Siddis fikk Balder trene seg på en Flat over en lengre periode. Som jeg har nevnt tidligere trener vi nå såkalt "flooding" med Balder hvor han selv roer seg ned og vi ikke teknisk sett trener han på godbitene så mye. Det gjør at han fokuserer på den andre hunden og ikke kun på å holde kontakt med meg/Tom Ove.

Første økten brukte han lang tid på å roe seg ned og hadde små bjeff innimellom, men så fort Tom Ove ga han et lite godbitsøk var han opptatt av dette og slappet av med den andre hunden innen synsvidde. Det virket allikevel som om det ikke var "nok å finne på" for Balder og den andre hunden ble mer interessant enn omgivelsene og det å "gå tur" og snuse litt som han gjorde forrige mandag.

Ettersom den første økten var på 25 minutter ca, tok vi en kortere økt til slutt hvor vi gikk samme sted han visste en del progressjon sist. På denne "stien" går han gjerne å snuser og virker mer som han er i turmodus og kikker og bjeffer så vidt på den andre hunden, men ikke så mye som under første økten.

Jeg og Bella tok oss en liten tur til Åsen og fikk brynet oss på en bane Maia hadde med seg som Ghita hadde tegnet. Veldig morsomt å få nye utfordringer og jeg skal innrømme jeg burde ikke ha strukket strikken såpass langt (treningstiden) for både jeg og Bella var helt kake etterpå, men det var en kjempe god treningsøkt!


Nr 1 til nr 4 gikk bra på første forsøk
(mye takket være stående felt på Bella slik at jeg får plassert meg bra på nr 3).

Svingen fra nr 4 til nr 5 slet jeg med og fant til slutt ut at jeg måtte "skape" en bue for Bella ved å rygge slik at hun fikk komme rett på mønet og ikke skjevt.

Fra nr 5 til nr 6 ble Bella rimelig forvirret første gang rett og slett fordi hun ikke så tunnelåpningen, men andre forsøket gikk bra.

Fra 6 til nr 8 gikk bra, men til svingen til nr 9 slet jeg veldig med flere ganger da jeg prøvde å skyve henne inn i tunnelåpningen. Gjorde isteden et fremforbytte foran nr 8 og dro henne inn. Dette fungerte mye bedre.

Fra nr 9 til 11 gikk bra første forsøk, bare jeg var der jeg skulle når jeg skulle.

Fra 11 til 13 vegret Bella på hjulet første gang, muligens fordi det er evigheter siden vi har trent fremadsending og dette er noe jeg sjeldent fokuserer på å bruke under briefing. Jeg burde kunne løpe fortere enn jeg gjør så det blir litt for å presse meg selv og ikke dabbe bak fordi hun tar hinderne uansett.

Inngangen på slalomen (nr 14) gikk veldig bra da jeg passet på å gi henne en god bue ut fra nr 13 og lot henne søke inngangen selv. Flinke jenta! Jeg tok også et fremforbytte mens hun var i slalomen foran slalomen og hun gikk ikke ut. Veldig fornøyd. Jeg tok ikke resten av banen da vi hadde trent lenge og fått til mye allerede :)

Etiketter: , , , ,

35 36 37 38