01 02 03 Its all about the dogs: Rundering- og agilitysøndag 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Rundering- og agilitysøndag

34
Pappa og Frida kom en tur på besøk i dag så vi tok oss en tur på marka for å rundere to økter.
Pappa har vært figurant et par ganger før mens dette var Frida sin første gang. Hun var kjempe flink og Balder fikk ihvertfall nok godbiter da posen hennes var tom etter første økt. Kjekt å se Balder kose seg hos figuranter som er litt ukjente for ham.

Han jobbet godt og hadde to slag hvor han forlot figurant tidligere enn planlagt men takket være Tom Ove som filmet fikk jeg sett hvorfor i etterkant. (Filmen kommer, skal bare redigeres og kuttes litt ned først)
Så på filmen jeg må være flinkere til å instruere figurantene litt mer om belønning :)
Balder hadde kjempe fin flyt og gjorde god flying. Måtte kalle ham inn to ganger (den ene stjal han med seg leken og den andre var han litt "out-of-it" rett og slett.

Siden vi trener ofte rundering på marka og dette er kjent området for ham etterhvert, bruker jeg ofte delvis eller helt skjulte figuranter her for at det ikke skal bli for lett (må tross alt bli flinkere til å øke kravene når han mestrer ting). På første øktene var Frida skjult alle slagene mens Pappa var delvis skjult og jeg synes dette er en fin variasjon med annenhvert slag delvis og helt skjult. I andre økt var Pappa helt skjult mens Frida var helt skjult 2 av 5 slag. Super fornøyd med Balder og ikke minst flinke figurantene mine :)

Klargjøring

Posering

Balder ute hos figurant pappa

Senere på kvelden var det avgårde til Åsen for en liten agilityøkt med Bella. Jeg bygget en liten bane (helt alene, sterke Isabelle, flyttet både bom og møne) fordi jeg ville trene felt i fart og bane. Som ventet gikk dette kjempe bra og Bella begynner å bli skikkelig stabil på feltene. Bjeffingen hennes derimot som jeg skrev om på torsdag er ikke blitt bedre men jeg skal trene ute neste gang en økt for å se om det samme problemet oppstår der som i "partytteltet".

¨
Kveldens bane

Etiketter: , , ,

35 36 37 38