01 02 03 Its all about the dogs: Trening med Maia 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Trening med Maia

34
Maia er hjemme fra Bergen i helgen så selvsagt ble det trening sammen :)

Det ble meg, Maia, Andre, Kristine og Eivind i første omgang. Maia hadde vært så flink å tegnet en bane som var både morsom og hadde et par utfordringer. Jeg fikk merke at det var en stund siden Team Bella hadde gått fulle baner, etter en vinter med begrensede muligheter. Frem til nå har vi gått mindre kombinasjoner så fremover skal vi gå større kombinasjoner og fokusere på å være like "på" de siste som de første hinderne.

Bella

Bella jukset litt på nedgangen på bommen, som ga meg et realt sjokk ettersom vi har terpet såpass lenge på feltene at jeg trodde de satt ganske godt nå. Men som Maia sa er jeg nok i en helt annen modus etter 5 hinder enn om bommen ville vært det første og vi kun trente felt.

Ellers fikk vi banen til rimelig godt på tredje forsøket med gode tips fra Eivind.

Balder

Da Bella hadde pause tok jeg Balder opp i "partyteltet" for å trene utgangsstilling og utgangsstilling med løsbittet. Jeg så for meg han ville bli noe distrahert av lydene og ikke minst bjeffingen utenfor men han jobbet utrolig bra. Med leke er utgangsstilling blitt kjempe gøy! Han holdt løsbittet like godt som hjemme i stuen og selv om han kikket ut av "vinduene" et par ganger slapp han ikke bittet, som er kjempe bra. Det viser at han holder fast selv ved distraksjoner.

Maia fikk også en "koserunde" på agilitybanen med Balder. Det er alltid kjekt å se hvordan de to koser seg :)

Før vi bygget om tok jeg enda en runde løsbittrening med Balder. Denne gangen på lydighetssiden med Maia som figurant og som holdt frem løsbittet. Jeg gjorde som hjemme, holdt Balder i selen og slapp han til Maia hvor han tok løsbittet og kom tilbake til meg i utgangsstilling. Han jobbet like godt nå som hjemme når Tom Ove holder løsbittet. Kjørte 4-5 repetisjoner med dette og lyktes hver gang. Den ene gangen klarte han til og med å dytte Maia over ende fordi han kom i såpass stor fart mot løsbittet så driv mot løsbittet har jeg klart å skape. Skulle jeg trent ham til redningshund er det nok ikke så ideelt å dytte ned figuranten men dette er bare positivt i mine øyne ettersom han er såpass ivrig etter å gjøre "jobben sin" og vi kun trener for gøy (men vi trener fortsatt riktig og målrettet).

Bella

Andre runde med Bella kjørte vi en klasse 2 bane. Maia "stjal" Bella et par runder og hun handlet som alltid kjempe bra! Da jeg gikk etterpå gikk det ikke like bra, men jeg ble fornøyd fordi jeg så hvor jeg kunne forbedre meg, altså der Maia fikk bedre svinger etc med Bella enn det jeg gjorde.

Tredje runde med Balder kjørte jeg den samme løsbittreningen som ved forrige økt, men denne gang holdt Andre i løsbittet. Han var litt skummel første gang men Balder tok fort tegningen og gjorde en like god jobb som tidligere. Kjørte 5 repetisjoner og de to siste repetisjonene kom Maia bort mens Balder satt i utgangsstilling med løsbittet og dro i det. Han slapp det første gang hun gjorde dette, og jeg feilmeldte med: Oi! som jeg pleier og bøyde meg ned for å ta det. Før jeg fikk sjangs hadde han plukket det opp på ny og holdt fast. Gjett om jeg ble stolt!

Maia fikk "sjekke" og dro i løsbittet siste gang og han holdt godt fast denne gang. Jeg avsluttet her og var super fornøyd med innsatsen til begge de flinke voffsene mine ikveld!

Kjente også at det var utrolig herlig å trene med Maia god jenta igjen! Har savnet både henne og den pushy stemmen hennes på banen og ellers :)

Etiketter: , , ,

35 36 37 38