01 02 03 Its all about the dogs: Helgens 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Helgens

34
På lørdag tok jeg med meg Balder til Carina for å gå tur med hun og Rocky.
Har sagt til meg selv jeg må bli flinkere til å gå turer med andre hunder og Balder hvis han skal bli bedre og jammen overbeviste han meg om at dette fikser han!

Vi gikk først bak Carina og Rocky men etter kanskje tja, minutter kunne jeg gå nærmest side om side ved Carina og Rocky. Etter 15 minutter gikk de to hundene side om side på en smal tursti uten å bry seg om hverandre. Det er alt jeg vil kreve av Balder. Han trenge ikke nødvendigvis hilse og bry seg om de andre hundene rundt seg, men så lenge det går greit at de er der og han trives er vi i mål for min del.

Vi gikk et godt stykke og den var helt herlig å kjenne vårværet og sola mens vi gikk.
På tilbake veien traff vi en løs hund så jeg snudde og fant et sted ved siden av stien vi kunne vente og trene mens hunden gikk forbi. Balder var mer interessert i denne hunden enn Rocky, men ikke noe mer utenom det vanlige. Da vi tok igjen Carina og Rocky var Balder forsatt like høflig mot Rocky og fortsatte som sist. Det var en stykk sliten hund som hoppet inn i bilen etterpå for å si det slik. Uber stolt av gutten min!

Synd jeg ikke fikk tatt bilde av når de gikk side ved side, men fikk tatt et i begynnelsen av turen. Gleder meg til neste gang allerede :)


Balder på tur med Rocky, slik gikk de etter bare 10 minutter "uti" turen
(Var omtrent 2 meter mellom de)

Etter Balder var det selvsagt Bella sin tur så vi stakk opp i Hundeskogen hvor vi gikk en god tur sammen med Carina, Tori, jentene, Rocky og Tassen. Bella var litt for glad i å gjete på Rocky men det var enda morsommere å løpe alt hun kunne sammen med Tassen som synes det var minst like morsomt :)

Bella fant også som vanlig det største sørpehullet i hele skogen som hun dyppet seg nedi på turen. Hun var ellers maks uheldig å kutta seg i poten på veien tilbake til parkeringsplassen. Så hun plutselig løp rart og da jeg fikk sjekket henne blødde hun fra den største puta på poten. Så ut som hun hadde fått revet av en "chunk" hud stakkars. Det ble derfor bånd på henne til vi kom i bilen. Fikk renset det når vi kom hjem og når hun skulle ut lørdag og søndagen tok vi en sokk på poten slik at det ikke skulle komme stein osv inn i såret og rispe det opp igjen. Det ble derfor ingen respitt på oss dagen etterpå men vi kommer sterkt tilbake :) Vil vente til puten er grodd skikkelig og ikke risikere å rispe det opp igjen.

Etiketter: , , ,

35 36 37 38