01 02 03 Its all about the dogs: Massiv oppdatering 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Massiv oppdatering

34
Nå har det gått en liten stund siden jeg har oppdatert bloggen så får ta dag for dag rett og slett.

Tirsdag

På tirsdag (forrige uke altså) gikk jeg og Carina tur med Balder og Rocky igjen. Det tok enda mindre tid denne gangen før Balder kunne gå side ved side med Rocky. Da vi hadde en liten pause halveis på turen snuste Balder forsiktig på Rocky og da Rocky gjorde en litt rask bevegelse snappet Balder i lufta mot Rocky(typisk BC) slik han har gjort tidligere ved hilsing. Rocky reagerte med å et "hyl" for å si at dette var ikke populært og Balder rygget pent unna. Herlig å se at han forstår se på språket til Rocky :)

Torsdag

På torsdag tok jeg med meg Bella til Åsen for å trene litt agility. Hun har hatt en pause kun siden søndag pga riften hun fikk i poten på turen i Hundeskogen. Nå ser det heldigvis ut til at det har blitt bra men unnlot å ta noe særlig felthinder i fare for å skrape opp poten igjen. Kjørte en del slalom, men for å være helt ærlig er det ganske blankt på hva vi trente på. Den gullfiskhukommelsen er ikke alltid like grei å ha..

Lørdag

Lørdag var det klart for siste del av runderingskurset til Tone Larsen. Det var utrolig fint vær med sol og blå himmel og vi kjørte avgårde til Sviland. Som sist var det meg, Tom Ove, Aud Venke, Gro, Marina, May Karin, Gry og Tone som intruktør. Jeg og Balder var først ut sist kursdag så denne gang skulle vi være sist.

Tone foreslo at vi runderte på stien med Balder og hadde helt skjulte figuranter (fra midtlinja) et lite stykke ut (ca 30 meter). Gro og Aud Venke var figuranter den første økten. Det ble en del slag og Balder jobbet veldig godt. Han slet litt med å forstå at han skulle over elven til Gro den ene gangen, men andre gang han forsøkte hoppet han ut i det (bokstavelig talt). På Aud Venke sin side slet vi litt et par slag da Balder stoppet for å drikke (og delvis bade) i de svære dammene på vei til figurant. Dette "ordnet" vi med å trekke figurant nærmere midtlinja slik at drivet for å komme til figurant toppet trangen til å bade/stoppe i vannet.

Etter en god pause kjørte vi i gang 2 runde. Denne gjorde vi mer effektiv enn første ettersom tiden fløy fra oss. Vi kjørte 4 slag på Balder på samme sti som tidligere. Gro og Aud Venke var figuranter med kamuflasje"ponchoen" på seg og var derfor helt skjult. Balder jobbet godt denne økten også og lekte med begge figurantene både denne og første økt.

Vi fikk masse gode råd og tips av Tone og jeg gleder meg til å trene på alt sammen fremover :)
Det jeg skal fokusere mest på med Balder fremover er:
- Få Balder til å trekke fremover når han kommer fra figurant (trenger gjerne 3 rop)
- Trene på vinklene og det at Balder forstår han skal ut i den retningen jeg angir

Balder har funnet figurant (Aud Venke som også tok bildet)!

Her er også en liten oppdateringsvideo på hva jeg og Balder har trent på i det siste:
http://www.youtube.com/watch?v=JUs09bHcuw8



Søndag

Siste dag i uken var det klart for årets første respitt for Team Bella.
Det første løpet (agility) gikk riv ruskende galt. Alt var min feil, men jeg ser det var et par faktorer som spilte inn negativt på Bella:

- Vi varmet opp for lenge (årsak: jeg trodde jeg var nr 1 og ikke nr 9), Bella ble urolig og ukonsentrert
- Noen spilte fotball hvor vi varmet opp (Bella blir mongo av å se på en fotball, mister all fokus)

2 hinder var bommen hvor Bella overrasket meg med å hoppe av på vei oppover. Muligens hun fikk feil vinkel og ikke klarte bremse ned eller det var uvant for henne at jeg løp såpass langt i fra henne på oppgangen. Videre bare mistet jeg all fokus og glemte å jobbe skikkelig. I tillegg bommet stakkars Bella på hjulet fordi vi krasjet inn i hverandre og hun fikk seg en real smell. Heldigvis gikk det bra..

Hoppløpet derimot gikk veldig bra. Vi fikk et riv som skyldes at jeg enten maste for mye på henne eller ikke ga henne nok plass. Tiden tror jeg var relativt bra, venter på resultatene. Kommer tilbake med de :)

Etiketter: , , , , , ,

35 36 37 38