01 02 03 Its all about the dogs: Syk og lite trening 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Syk og lite trening

34
På mandag tok jeg turen til Siddis med Balder uten Tom Ove fordi han ikke var helt i form. Dette var siste gangen vår på Siddis for en stund da jeg vil prøve ut å gå tur med diverse hunder fremfor å trene på området slik vi har gjort. Denne avgjørelsen tok jeg og Tom Ove da vi så hvor mye fremgang han fikk ved å gå på tur i lengre tid med en hund, i forhold til hvor stresset og høy han ofte er på treningen til Siddis. Dette er nok en kombinasjon av vanskelighetsgraden vi ønsker der sammen med det faktum at han har gått der i lang tid og har innebygde forventninger til hva som skal skje her.

Jeg MÅ være flink å avtale turer minst 1 gang i uken med forskjellige hunder slik at vi ikke "faller av" lasset allikevel. Mye derfor jeg har gått på Siddis for å passe på å trene kontinuerlig og ikke litt her og litt der...

Har allerede avtalt med Lene KW (du kan finne hennes blogg her: http://lenekristin.wordpress.com/) at vi skal gå en tur på torsdag (i dag) med Balder og Tinka.

Tirsdag våknet jeg med en hals så tykk som bare det. Måtte en tur på jobb så det ble en halv dag på meg før jeg kom meg hjem under pleddet og ble liggende der resten av dagen. Onsdag måtte jeg på jobb grunnet et møte men var noe bedre. Litt synd på voffsene som måtte nøye seg med trening på marka disse dagene, men utrolig flott å se hvor flinke de er blitt på å jobbe over lengre tid med både søk etter godbiter og leke.

Nå er det blitt torsdag og er fortsatt ikke 100% frisk men pøste på med hostesaft på resept i morges og satser på å være klar til agilitystevnet i helgen. Målene mine for helgens stevne er:

- Siste nappet i agility (vi har 2 løp å klare dette på)
- "Trene" felt under konkurranse ved å la Bella stå ca 3 sekunder mens jeg går sakte fra henne (ikke løp)
- Kjøre den samme oppvarmingsrutinen som vi pleier å gjøre på trening, vær "streng" med meg selv her og  
  ikke stress men jobb kontakt, kontakt og kontakt!
- Viktigst av alt: ha det gøy og vær like klovn som alltid med Bella når vi kommer i mål :)

Det blir nok en tur på banen i kveld etter jeg og Lene har gått tur, men Team Bella skal ikke terpe, bare ha det gøy :)

Ellers blir det heller lite runderingstrening på oss fremover :( Grunnet full timeplan med stevner, konfirmasjon og påske blir det ikke før 14 mai. Men men, skal trene mye hjemme og ikke minst når vi reiser inn til Suldal i påsken tenker jeg :)

Etiketter: , ,

35 36 37 38