01 02 03 Its all about the dogs: Enda mer trening på RAK 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Enda mer trening på RAK

34
I går ble det jammen meg en tur igjen på RAK (litt senere enn de andre dagene vel og merke) for å trene de flinke voffsene mine. Vi fikk opphold hele tiden mens vi trente og fikk utnyttet tiden godt.

Jeg bygget bane som jeg gikk med begge hundene. Prøver å gå litt lengre kombinasjoner med Bella for å trene meg selv på å gjøre føringen akkurat som jeg briefet den. Ofte er jeg slakk med dette selv om jeg briefer 100% så blir det ikke alltid helt riktig når Bella kommer inn i bildet.

Fikk også trent på serpentin på Bella og Balder. Synes det er nærmest urettferdig hvor kjapt Balder tar ting som jeg brukte lengre tid på å lære Bella når jeg ikke har noen planer om å konkurrere med ham, men jeg har et par teorier om hvorfor han lærer "kjappere":
- Jeg har lært mye om riktig innlæring og gjorde mye rart med Bella da hun var yngre
- Jeg er mer avslappet med Balder ettersom fokuset er bare å ha det gøy og om han lærer noe er det bare enda bedre

Jeg merker også jeg ikke er vant til å trene særlig alene. Ikke så flink å planlegge og evaluere meg selv så kan gjøre forbederinger her definitivt!

Hundene var ihvertfall slitne og fornøyde da vi var ferdige


Ellers har vi vært en tur langs togskinnene ved Figgjo elva i dag. Jeg fant ut at vi måtte gå en annen plass en "de vanlige" så jeg prøve å finne en ny plass på nettet uten særlig hell. Mine kartferdigheter = 0 så det ble en delvis ny rute ihvertfall :)





Synes også det er utrolig kjekt å gå på tur med to hunder som går såpass fint ved siden av hverandre i "dobbelkobbelet" nå som det er båndtvangtider.



Herlig at Bella og Balder går såpass pent i dobbelkobbelet sitt.
Går egentlig penere i dette en når jeg går med de hver for seg..




Balder uler som en ulv av og til, søtnosen vår


Etiketter: , , ,

35 36 37 38