01 02 03 Its all about the dogs: Respitt nr 11 & 12 og litt meldingstrening 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Respitt nr 11 & 12 og litt meldingstrening

34
Under gårsdagens respitt var det Anders som var dommerelev og Marit Wang var hoveddommer.
Banen var av typen fartsfylte med et par innslag av føring (mellom hindere etc).

Agility (nr 11)


På vei ned på vippen hoppet Bella av, noe vi har trent på at hun ikke skal gjøre i det siste. Jeg ble litt overrasket og veldig usikker på hva jeg skulle gjøre. Det riktige ser jeg i etterkant ville vært å gått tilbake for å ta vippen på ny, men ettersom jeg ikke hadde regnet med hun skulle gjøre dette tenkte jeg ikke helt på stående fot. Rivet på det siste hinderet mener jeg kommer av dårlig handling fra min side da hun ikke får satset 100% til hinderet. Som alltid var Bella herligheten selv, rolig og passe stresset. Når handlingen min begynner å sitte bedre kommer jeg til å fyre henne mer opp før vi skal løpe, men foreløpig tar vi det kuli og det går tross alt ikke så sent..


Hopp (nr 12)


Huff! Under dette løpet skal jeg innrømme jeg mistet hodet litt. Når Bella har hoppet hjulet og hinderet etter dette trodde jeg hun kom til å løpe forbi det neste, eventuelt ta hinderet ved siden av og derfor jeg hyler som jeg gjør. Riktignok på helt feil sted men men, man lærer av sine feil :) Rivet kommer av min plassering, jeg fremforbytter idet hun satser og bremser henne dermed (greit å kunne ta ting i slowmotion for å studere). Ellers er jeg veldig fornøyd med slalomen og at jeg stikker fra henne slik jeg gjør. På hinderet etter tunnelen var jeg altfor sen med fremforbyttet mitt (skulle opprinnelig ikke følge henne såpass langt inn i tunnelen, det var den forbanna babysittingen jeg skulle kutte ut). Det er helt tydelig jeg kommer i veien for Bella og hun må rette seg opp idet hun lander fordi jeg står i veien. Føringen inn i tunnelen må du ikke spørre meg om, her space jeg helt ut og gjorde bare noe tull, men vi kom oss helskinnet igjennom da.

Når jeg kom hjem så jeg mitt snitt i å stjele med meg Tom Ove og Morten som var ute å spilte fotball. De ble sendt ut på marken med løsbitt og leke for å trene Balder med meg :)
Kjørte 4 slag med full melding, Balder hadde en kanon fart både ut, inn og på påvisning. Figurantene falt tydeligvis godt i smak og var kjempe flinke å herje og leke med ham.
Kjørte 1 slag hvor Balder ble igjen hos figurant og tilbudt bittet når jeg var kommet til midtlinja. Dette fordi jeg ville ha høy suksessrate på treningsøkten.
Siste slaget kjørte jeg kun påvisning (Balder holdt bittet i utgangsstilling) og det var gøy synes han!

Klapper meg selv på skulderen fordi jeg husket å be figurantene være ekstra livlige når han fikk påvisningskommandoen og det fungerte selvsagt ypperlig :) Takk igjen Ghita!
(PS! Ghita har mange gode treningstips på bloggen sin som du kan finne her: http://tyewed.blogspot.com/)

Etiketter: , , ,

35 36 37 38