01 02 03 Its all about the dogs: Respitt nr 13 & 14 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Respitt nr 13 & 14

34
AG

Kjempe fint løp, dessverre jukset Bella på feltet på mønet (sannsynligvis fordi hun er forvirret om hun skal stoppe eller gå som vi trente på nylig, må finne en klar løsning på dette fort som f..) så jeg bestemte meg for å gå tilbake og rette det opp og dermed ble det disk. Ser hun bare kikker forvirret på meg når jeg står igjen ved mønet, stakkar gullet mitt som bare blir forvirret av mammaen sin...
Ellers var det "feilfritt".

Ser jeg glemmer å si "ja" selv om vi jobbet godt felt dette løpet.

Hopp

Godt løp, god fart på Bella og merket virkelig hun var intensiv og med her. Veldig fornøyd med slalomen som vi begge fikk til fint (jeg presset ikke for mye og hun bremset fint ned). Det ble ingen serpentin da jeg ikke var kjapp nok i posisjon, ble den "samme gamle" føringen men det fungerte såvidt, svingene ble ikke like lange som respitten hvor vi fikk noen enorme svinger. Ser i etterkant jeg hadde mer enn nok tid til å ta et fremforbytte mens Bella var i tunnelen, men hey you live and learn (eller i mitt tilfelle you watch what you did on tape and then learn some..). Skal jeg uttale meg om noen teori for hvorfor hun rev på det røde hinderet etter tunnelen er det mest sannsynlig for a) manko på muskler b) manko på hoppeteknikk men også c) jeg stakk fra henne og dro stresset hennes litt for høyt opp (det skal heller lite til når hun allerede er skyhøy). Ser også jeg glemmer diagonalene mine totalt når jeg kjører bakbytter og dermed får Bella vide svinger og jeg må rope henne inn igjen. Ellers kjempe fornøyd med hvordan Bella søker etter båndet sitt (som nå er et nytt kobbel med pels på og strikkhåndtak på fra agilityshop) som er hennes belønning når vi er i mål. Viktig for meg at hun får det som driver henne gjennom løpet så snart som mulig etterpå. Utrolig greit at drakamp med båndet er en av de kjekkeste tingene hun vet :)

Etiketter: , ,

35 36 37 38