01 02 03 Its all about the dogs: Agilitystevne i Bergen 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Agilitystevne i Bergen

34
Fredag 17/6 tok Team Bella sjøveien til Bergen med hurtigruten. Bella var like flink som sist hun tok denne båten (rundt 9 uker gammel), litt stresset av lydene i begynnelsen men sov som en stein 90 prosten av turen. Tok meg til og med friheten til å gå på do når hun var våken og hun lå så fint på plassen sin uten å ha rørt seg da jeg kom tilbake. Det ble litt kakemann på henne for den J

Andre hentet oss på kaien og etter vi hadde spist middag hjemme hos Maia & Andre (Eivind sov også her) luftet vi hundene slik at de fikk hilse på Bella ute og ikke inne i leiligheten. Med fem hunder ble det fort trangt om plassen. Bella fant tonen med Amie med en gang ettersom hun ble med Bella på å løpe som en gal og ellers gikk hun godt overens med alle hundene. Kahrma og Bella som før var erkefiende ser ut til å innsett de ikke nødvendigvis behøver å være bestevenner men kan omgås hverandre uten å bry seg om hverandre.

Neste morgen kjørte vi til Nordnæsdalen hvor Os hundeklubb arrangerte lørdagens stevne (BAK hadde søndagen). Bernt Huppe fra Østerike (?) var dommer og hadde noen gøyale baner. Han var ganske snill med dømmingen sin men jeg hørte ihvertfall ingen klage :) Ellers var han av den typen dommer som faktisk følger med selv om man har disket og ikke gir blanke f og det synes jeg alltid er hyggelig. Jeg vil ihvertfall si at det viser en dommer som er glad i "jobben" sin og gjør det for han/hun synes det er gøy å se på alle de forskjellige ekvipasasjene og måten folk løser banene hans på. Ellers ble det en litt langt dag, jeg og Bella gikk fire løp (ag, hopp, lag og åpen) men vi storkoste oss som vi alltid gjør på stevner. Jeg tøyser og tuller litt med føringen min som vanlig men fornøyd med Bella sin innsats og merket jeg ikke ble så stresset av bjeffingen hennes. Mon tro om jeg faktisk har begynt å vende meg til den?

Det ble en 4 plass på oss i hopp2 med 15 feil, men tidsmessig var det ikke aller verst. Så vidt kjappere enn Turbo til Trygve (som gikk feilfritt) men ikke like rask som Kate til Hans som var 6 sekunder kjappere enn meg og Bella.

Lagløpet kom vi gjennom med 10 feil men laget disket dessverre.

I åpen hopp hadde Line satt en festlig men utfordrende bane. Jeg var ikke flink nok på handlingen min og vi disket når det kun var 3 hindere igjen. Men vi fikk i hvert fall kost oss masse!

Da vi kom hjem var vel klokka rundt 18 og etter middagen som Maia & Andre stelte til var vi alle så trøtte at jeg tror vi var i seng rundt kl 23….

Søndagen ble det en 4 plass med 5 feil men en rimelig god tid synes jeg i hopp2.

I ag2 slapp jeg Bella opp for tidlig (i en sving) og disket med kun to hindere igjen. Synd men my bad! Godt at Bella løper rett til båndet sitt etter endt løp nå og jeg ikke er sur når jeg kommer i mål for belønning skal hun ha J Og skulle jeg (forhåpentlig aldri) glemme det tror jeg hun er flink og minne meg på det!

Videoer og litt mer grunnleggende analysering av hvert løp kommer etter hvert. Må legge inn alle filmene og siden vi er midt i huskjøp og sånn merker jeg at det er sjeldent jeg setter meg ned på dataen for mye annet enn en kjapp tur innom Facebook og ellers går det i finn.no/eiendom J

Her kommer løpene (orker ikke analysere for øyeblikket):




Etiketter: , ,

35 36 37 38