01 02 03 Its all about the dogs: Herlig å trene igjen! 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Herlig å trene igjen!

34
Jeg og Cecilie trente på RAK for første gang på en god stund.
Sola skinte og det var utrolig herlig å få trene voffsene mine igjen!

Balder

1 liten økt med meldingstrening (bringkobbel).
Kjørte kun 3 repetisjoner da det satt som en kule! Han spurtet ut til figurant, plukket bittet og spurtet tilbake igjen i kjempe bra utgangsstilling. Holdt bittet til han fikk kommando og spurtet tilbake til figurant. Har ikke sett ham løpe med så stor iver noen gang tror jeg. Treningspausen har tydeligvis vært litt bra også, alle 3 repetisjonene var like bra. Imponert over gutten min!

1 økt med slalom.
Balder har begynt å senke hodet veldig bra når vi kjører slalom og har utrolig god fart. Han er av og til for kjapp for sitt eget beste og skipper en port eller to. Jeg feilmelder og lar han prøver på ny og da fikser han det vanligvis med en gang. Ser godt nytten av de som kjører 2x2 slalom (har ikke gjort det selv) da atferden slalom sitter tilnærmet 100% når farten blir såpass høy som for eksempel Balder. Men Balder trenes i agility for gøy og da er jeg ikke like pirkete tross alt.

1 økt med liten kombinasjon.
En ting er sikkert ihvertfall og det er at Balder prøver alltid finne ut hva som gir han leken sin. Han prøver ofte mye rart når vi er på ag-banen for å se om det produserer noe belønning fra min side. Jeg liker veldig godt denne siden ved Balder og merker det kommer av at han har blitt shapet noe. Til motsetning hopper Bella foran meg i 100 med kontakt i påvente av kommando eller signal.
Kombinasjonen gikk veldig bra og Balder er blitt mer selvstendig og behøver ikke "babysitte" ham like mye lengre.

Bella

1 økt med slalom
Kjørte en kombinasjon med en litt vanskelig slalom inngang på Bella ettersom det er her vi har slitt en del i det siste på stevner og trening. Hun var heltent og jobbet skikkelig bra med lav feilprosent.

1 økt med felt
Felt økten gikk også veldig bra, terpet mye i begynnelsen av økten og la deretter på mye fart etterhvert. Oppgangene burde jeg nok konsentrere meg mer om enn jeg faktisk gjør...

Alt i alt, herlig å være i gang igjen!

Etiketter: , ,

35 36 37 38