01 02 03 Its all about the dogs: Mer trening 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Mer trening

34
Ettersom jeg har ferie litt lengre blir det en del trening (hver dag faktisk).
Var å trente agility med begge hundene igår og idag på dagtid. Litt varmt men vi er flinke til å ta pauser så da går det veldig bra.

Tirsdag

Kjørte mer slalomtrening på Balder og han er virkelig blitt flink, men kommer han i for stor fart sliter han med å samle seg nok til å treffe riktig port. Egentlig ikke rart ettersom han verken har lært hva som er riktig inngang (med dette mener jeg lært det "skikkelig) eller hvordan samle seg.

Ellers kjørte jeg også fremmadsending på ham og dette er nemas problemas for Balder gutten. Han har veldig fint driv fremover og viser mye selvstendighet på denne "øvelsen".

Bella bygget jeg en kombinasjon til med hopp - bom - hopp - hopp - mønet - hopp - hopp.
Kombinasjonen var noe vanskelig og merket igjen hvor mye jeg sliter med oppgangen på bommen. Har aldri funnet en metode jeg føler jeg mestrer å trene Bella på så skal fokusere mer på å bremse henne i forkant om jeg har mulighet til dette. Er på ingen måte en måte å lære Bella det men det får bli en provosorisk løsning foreløpig.

Må også terpe mer på at jeg løper forbi henne mens hun står igjen på feltet. Dersom jeg går eller jogger forbi går det som oftest greit, men litt raskere enn å jogge forlater hun feltet. Ser også det er bra jeg har begynt å tenke mer på å bygge muskler på Bella da hun river en del i denne kombinasjonen (når hoppet kommer etter en brå sving for eks).


Kjøpte et nytt hjernetrimspil til hundene (+ runderingsbok, børste og Plaque Off).
Dette hadde 3 forskjellige versjoner så forhåpentligvis tar det litt lengre tid før
det blir for enkelt for dem.

Onsdag

Bygget en kombinasjon som inneholdt et element jeg slet med å Bergen, brå sving inn i slalomen. Bella har forbedret seg mye når det gjelder slalomen og bråe innganger men jeg må definitivt jobbe mer med dette fremover. Balder og meg bare koste oss litt uten mål og mening med tunnel og hopphindere. Men er gøy å se hvor raskt han lærer og hvordan han girer når han kommer på banen.

Prøver å ikke trene for mange økter eller for hardt ettersom begge hundene har hatt en 3 ukers ferie uten samme trening som når jeg er hjemme. Merker allikevel på dem at de er klar for mer når jeg sier meg ferdig men så er det Border Collier begge to også...


Hadde også en tur på marka for å gjøre øvelsen "kaste ball i oppoverbakke" med hundene. Det ble ikke bare fysisk trening men også mental trening for dem siden gresset er såpass høyt måtte de lete godt etter ballen hver gang.

Balder venter på sin tur mens Bella søker etter ballen.

Etiketter: , ,

35 36 37 38