01 02 03 Its all about the dogs: En god start på høsten 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

En god start på høsten

34
På tirsdag i forrige uke begynte jeg i min nye jobb som markedskoordinator for Kvadrat.
Ble godt mottatt med både kake og roser av mine nye kollegaer. Virker som en kjempe trivelig gjeng og jeg tror at jeg virkelig kommer til å trives her. Er kommet litt mer "i gang" nå som jeg har vært der et par dager og elsker allerede arbeidsoppgavene :)

Ellers tok jeg en tur på trening med Bella på kvelden og plukket med meg Kristine og Kira på veien. Vi trente en liten økt også gikk vi en tur rundt Vanassen for å prate og sladre litt. Kjekt å se gode venner igjen!

Onsdag og Torsdag bare gadd jeg ærlig ikke dra på trening. Tror kanskje jeg fikk en overdose med trening hver dag i siste ferieuken min, men kanskje også fordi jeg ble litt lei av å trene alene. Lørdagen derimot tok jeg turen til Åsen og gikk to baner. Ganske så fornøyd med innsatsen til Team Bella. Vi var begge litt lite stresset som egentlig gjør at ting flyter veldig bra. På kvelden tok jeg og Tom Ove med oss begge hundene og dro på grillings- og fisketur sammen med Oddi og Marita. Hundene fikk badet og vi grillet mens fisken uteble.

Søndag var det først en dugnad på RAK med luking av all ugress som har lurt seg inn på banen i sommer. Vi var en liten gjeng men fytti så mye vi fikk gjort og hvor mye forskjell det ble! Etterpå var det plutselig respitt igjen etter sommeren. Jeg tok en råsjangs på agilityløpet som førte til en disk men ellers fornøyd med dette løpet. Hoppløpet var jeg og Bella ikke på samme planet og det førte rett og slett til enda en disk. Men fy så gøy det var å komme "skikkelig" i gang igjen! (kanskje det kommer videoer av løpene også).

I kveld har jeg og Balder vært på nok en runderingstrening en mandagskveld. Det var jeg, Aud Venke og Gry som ville trene denne gangen. Jeg ville kjøre meldingstrening på Balder men med løsbitt denne gangen. Han hadde godt med futt i seg i dag og hadde god driv ut mot figurant (spesielt når han skulle på påvisning på Aud Venke). Ellers overrasket han meg da han kom inn og slapp bittet ved siden av meg. Jeg sa oisann (og hadde tenkt å begynne økten på ny) men så ser jeg han står å drikker, gjør seg ferdig, kikker på meg og plukker opp igjen bittet og setter seg i utgangsstilling. Da ble jeg fornøyd med gutten min kan du tro!

Kjørte han "litt hardt" med omtrentlig 7 slag (han er vanligvis vant til 4-5 på meldingstrening) men gjorde dette med vilje fordi han også må trenes opp til å jobbe over lengre tid. Han meldte på alle slagene, bortsett fra det siste. Her slet han fordi han kun løp ut uten å trekke fremover. Dette gjorde han to ganger og fikk påvirkning tredje gangen. Aud Venke hadde sett det ganske så tydelig at han løp rett ut, snudde rundt og tilbake til meg igjen. Dette viser at han må trenes mer på selve systemsøket, han forstår ikke at når han kommer ut skal han bruke nesen mens han trekker fremover. Er nok jeg som har blitt litt for opphengt i meldingstreningen også mistenker jeg..

Ellers veldig fornøyd med kveldens økt.
Skal nå sette mer fokus på disse tingene når det gjelder Balder fremover:

- Skape bedre forståelse for systemsøket (flying)
- Trene mer på overvær
- Være mer obs på hvor vinden kommer fra når jeg sender ham på flying og overvær

Etiketter: , , , , ,

35 36 37 38