01 02 03 Its all about the dogs: Litt av hvert type oppdatering 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Litt av hvert type oppdatering

34
(Ja vet blogginnleggene mine sjeldent egentlig har en beskrivende tittel..)

Ser forrige blogginnlegg var 16/8 og ettersom det nå er 26/8 har det faktisk hendt litt.
Ikke så mye vits å prøve å huske hva jeg trente på forrige uke (mtp gullfiskhukommelsen min), derav årsaken til jeg burde sette meg ned å blogge etter trening på kvelden og ikke 1 uke etterpå. Hopper derfor likesågreit frem til denne uken.

Mandag var vi på visning på 3 hus/leiligheter. Ingenting som falt helt i smak, de store hagene som jeg ser for meg skal brukes til agilitytrening var felles og dermed totalt uaktuelle. Kanskje vi har bedre hell på søndag når vi skal se på et hus på Klepp (ja jeg vet, men må man så må man..).

Onsdag var det respitt på Åsen. Fikk filmet ag men ikke hopp:


Prøvde meg for å kjøre et "safe" løp uten for mye mas, stress og løping (ja løper jo men ikke bånn guffe) for å se om vi faktisk kan kjøre safe også innimellom og ikke bare gå for bånn gass.
Kjørte start uten å løfte hånden (vil hun skal starte på kommando ikke bevegelse).
Sto igjen på oppgangen av bommen (fortsatt ingen trening på oppgang dermed bremser jeg henne på forhånd ved å stå i ro). Ganske fornøyd med farten på nedgangen (hun har "BC-krøpet" en del av og til, spesielt ved utplassert leke) og perfekt plassering av 2-av-2-på.
Kunne forberedt svingen fra hopp-vippe bedre, ga henne gå kommando relativt kjapt på vippen (skal veksle mellom la henne stå lengre og gå med en gang fremover, målet er "touch-and-go" type felt).
Til å være Team Bella ble svingen før mønet relativt bra synes jeg.
På mønet ble det "touch-and-go" fordi jeg fortsatt sliter med belastningen hun får her, sagt jeg ønsker meg løpende mønefelt til jul. Etter hjulet søker Bella mot det 2 siste hinder, men jeg åpner kjeften (dont know why) og dermed bremser hun og får dårlig sats på hinderet som igjen fører til riv.

Men kjempe fornøyd med dette løpet, gøy å se at jeg kan "safe" når jeg ønsker og pushe litt mer når jeg ønsker det. Må skrive bak øret dette :)

Hoppløpet gikk relativt greit, 2 vegringer og 1 riv (vegringene kom på samme hinder, vi kom skjevt på og jeg er ikke flink nok til å gi henne plass til å ta hinderet som forøvrig var en tunnel av alle ting. Rivet husker jeg ikke hva kom av). Det var en litt vanskelig bane og fornøyd med at vi kom gjennom og jeg klarte å gjøre noe annet en på briefingen fordi Bella gjorde noe uventet :)

Igår var jeg først på runderingstrening med Balder. Jeg, Aud Venke og Lise (+ sønnen til Lise) møtes på Sviland rundt kl 18. Jeg kjørte enkeltslag med Balder + flying for å gi ham nok en sjangs til å lære seg å bruke den søte nesen sin. Han var utrolig høyt stresset på første slaget og måtte sendes 2 (eller var det 3) ganger før han fant Aud Venke og slo helt ut. Kjekt å se at han ikke synes sønnen til Lise var skummel og fant han også etter litt roting fra Balder sin side. Synes han virket litt lost på treningen denne gang og hadde han ikke vært kastrert hadde jeg hatt en mistanke om forvirring med løpetidtispe hjemme. Fikk en god flying på siste slag da han slo ut på siste slag og skulle snu men fikk øyne på figurant å fortsatte utover.

Etter runderingen tok jeg turen til RAK å trente agility med både Bella og Balder. Balder gikk samme bane som Bella (Johnny hadde bygget før jeg kom) og blir så imponert over den flinke gutten min! Han er selvstendig, førbar og bare helt herlig :) Bella gjorde en god jobb i å gi meg beskjed at jeg ikke fulgte verken med eller jobbet med henne. Når det ble skjerpings gikk det straks mye bedre.

Til helgen skulle jeg egentlig reist på stevne og Junior NM men kostymeparty ble rett og slett for fristende og etter jeg har lagt ut et bilde av meg selv i kostyme kommer alle til å forstå =p
Høstens agilityplan ser slik ut:

3/9 - Stavanger
10/9- Stavanger
17/9-18/9 - Arendal
24/9-25/9 - Kurs m/Jenni
1/10-2/10 - Norwegian Open, Kongsvinger
15/10-16/10 - Stavanger
22/10 - Ølen

Etiketter: , , , ,

35 36 37 38