01 02 03 Its all about the dogs: Runderingstrening 13 august 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Runderingstrening 13 august

34
Det ble meg, Gry og Aud Venke som møtes på Sviland for å trene i finværet idag.
Første økt kjørte jeg enkelt slag på Balder - rett i lek med fokus på at han skulle bruke nesen. Vekslet mellom å sende ham "foran" og "bak" figurant fra midtlinjen, alt ut ifra hvordan vinden var ute hos figurant. Det ble en del løping på meg siden jeg både styrte midtlinjen og skulle ut å hente ham for hvert slag men det ble en god økt.

Siste slaget ble kanon bra hvor han løp helt ut og deretter fikk ferten av figuranten og trakk mot figurant. De andre slagene kunne vi se han jobbet men slet litt mer noen ganger. Tror dette var en lur måte å legge opp treningen for at han skal bruke nesen sin mer, jeg må legge mer til rette for at det er lett for ham å gjøre det rett og slett.


Etter hver av hundene hadde hatt en økt ble det litt folksomt på området og vi bestemte oss for å bare ta en liten økt pr hund med meldingstrening. Jeg ville se om Balder meldte på avstand her også og på det første slaget gjorde han  det. Feilmeldte ham og sendte på ny, denne gang gikk han i utgangsstilling på figurant, plukket bringkobbelet og meldte fint tilbake til meg. Måtte gå over til løsbitt siste gangen fordi han hadde et par slag hvor han avstandsmeldte. Dette er definitivt noe som skal trenes på fremover.

Etiketter: ,

35 36 37 38