01 02 03 Its all about the dogs: Agility- og apporttrening 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Agility- og apporttrening

34
Trente sammen med Cecilie og Carina på Åsen igår kveld.
Jeg bygget et par kombinasjoner som inneholdt de tingene jeg ønsket å trene på fra helgens kurs. Det ble bremsing i hovedfokus i tillegg til en kombinasjon med 2x tunneler 3x hopp og 1x felthinder for å trene felt. Har begynt å fade ut felt kommandoen da jeg vil Bella selv skal stoppe uavhengig av min kommando men gå videre på min kommando (skal jeg ha både felt og gå blir det fort kluss har jeg merket).

Kombinasjonen hopp-hopp-hopp-tunnel (jeg brukte hopp) fra kurset hvor man skal i en sirkel og deretter tilbake (tegning kommer) måtte jeg bryte ned med teskje-metoden nok en gang. Jeg er for opptatt av å se på Bella og dermed er ikke kroppen min i riktig retning, men etter litt trening kom det seg.

Kjørte også den vanskelige starten med en form for LOP med fokus på min plassering og bevegelse. Dette ble bedre etterhvert men kan definitivt tas opp igjen fremover på flere treninger.

Balder trente jeg først en apportøkt med. Prøvde for første gang apport over hinder (ag hinder siden vi var på denne siden av banen) og det gikk strålende. Synes han tygget litt på apporten men valgte å ikke være så streng på dette foreløpig og heller fokusere på innkomst over hinderet. Merket han begynner å bli mer giret og lager litt lyd når vi trener men måtte trene veldig forsiktig siden han fortsatt går på antibiotika og kortison for infeksjonen.

Andre økt trente jeg litt slalom enkelhinder og i en kombinasjon. Han blindbytter meg litt mye og merker jeg ikke har trent så mye med ham i det siste. Gleder meg til han er ferdig med medisinene og vi kan komme oss tilbake i vanlig rytme igjen :)

Etiketter: , , ,

35 36 37 38