01 02 03 Its all about the dogs: Agilitystevne i Arendal 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Agilitystevne i Arendal

34
Sjeldent det blir lagt inn filmer og blogget samme kveld som jeg kommer hjem fra stevne men forandring fryder så here it goes. Ble litt overtid på jobb så var ikke nede på hytta før rundt kl 23 på fredagen. Sov heldigvis som en stein og våknet opp utsovet og klar for å løpe. (Resultatene er nederst for de som ikke ønsker å lese analysene av løpene mine:)


Lørdag


Hopp2S

video

Som det vises i begynnelsen av videoen er ikke fokuset til Bella helt der hvor jeg vil ha det (fremover) men ved å gjøre noe totalt uventet som å løfte litt på henne (ser nå hvor forfjamset hun ble av det) brøt jeg ihvertfall stirringen hennes. Gikk ikke like langt som på briefingen og startet henne tidligere enn planlagt (klønete start = riv). Gasset litt for mye på mot hjulet, burde holdt igjen litt her for å bremse henne ned til svingen, blir stående fryktelig lenge å vente på henne (burde vel finnes noe annet jeg kunne brukt tiden på kanskje?) og vifter med neven min. På vei inn til tunnelen før lengden sjangser jeg å stikker fra relativt tidlig (i tillegg ingen gjennom kommando...) og får en "slap in tha face" for det. Skal skryte av meg selv og si jeg har blitt mye flinkere til å "rette opp" feil jeg gjør spesielt vegringer. Sleit ofte med at jeg påførte meg selv enda en vegring dersom vi fikk en vegring fordi jeg ble litt lost in space. Bra Isabelle :) Kunne nok holdt igjen enda mer på svingen før hinder-hjul, bommer på hinder 16 fordi jeg rett og slett mistet retningssansen ser jeg. Slalom skal proffes mer (vinkler, rare bevegelser fra meg, inngang fra fart osv) - need I say more..

PS! Søte Maren som sikkert skulle si, åsså flink Bella på slutten :P

AG2S
video
Ja nok en gang driver den virrehøna mi å titter på litt andre ting en meg når vi skal starte. Derfor du hører meg forsiktig si Bella, fremfor et stressende gå, vil gjerne hun skal titte også bevege seg, fremfor å bare løpe på (blir ofte riv) når hun ikke har fokus fremover og på hinderet (og meg). Var litt dristig og ikke jobbet oppfelt (som vi ikke har) og får feltfeil. Skulle ikke ta det funky-ass fremforbytte men det ble nå sånn for å få henne inn i tunnelen, mas = riv etter lengden (fy meg), funky-ass bakbytte gir funky-ass fremforbytte dingseboms før pølsa, funky putte Bella inn i slalomen ting, ellers
VELDIG BRA BELLA :)

LagS
video


Veldig fornøyd med oss begge frem til slalomen, tok forgitt at det var en easy-peasy vinkel og sjekket det ikke skikkelig på briefing. Litt tåpelig at jeg i tillegg ikke ser hun ikke tar siste slalomport og disker for dette. Pusher henne aaaaaltfor langt etter pølsen og får en kjempe kjempe stygg sving derav. Ellers elsker fremmadsendingen i slutten :)

Søndag

Hopp2S

video
Testet startene mine (med/uten hender) hvor jeg bare går mens jeg starter henne, slik at det ikke alltid skal være idet jeg stanser (prooffing hvordan det enn nå staves ala Isabelle kaller jeg det bare). Likte godt svingen etter den bene linja, jeg holdt godt igjen her fremfor å pushe henne, ser jeg stakkars peller henne nærmest i nesen etterpå  men det gikk heldigvis bra. Synd med slalomen (AGAIN!), men neste stevne SKAL jeg stå mer i ro å stole på at den hunden faktisk finner inngangen selv uten at jeg behøver å dytte å forstyrre henne stakkars. Veldig flaks med tunnelinngangen da jeg lå lengre bak henne enn jeg hadde briefet, men det gikk bra. Søte søte Bella som lurer på hvor belønningen hennes blir av i mål og ser ikke båndet som henger ut av bøtta :)

AG2S

video


Skjevt vippefelt, trene mer på min plassering og at hun alltid skal stå 2 av 2 på posisjon fremover. Hadde ikke planlagt i være så langt bak henne (dvs bruke så mye tid på å putte henne i tunnelen) så derfor ble det en mongo sving før bommen. Kjempe masse kjefting etter bommen (her var hun nok mer stresset enn det jeg var klar over, derav frisbee turen). Også jeg som ble sååå glad for en riktig slalominngang for en gang skyld, men neida. Hun ser en frisbe som er mye kulere enn hun derre brølete matmora som løper ved siden av, snakkis!

LagS
video
Shake a fist sier jeg nå bare.. Anyways, for langt opp på 2 og for sen beskjed om nr 3. Bella langer ut og kjefter på at hun må gå helt tilbake (forståelig nok!). Jeg måtte spille av filmen 2 og 3 ganger for å høre om jeg virkelig brølte slalom så heftig og aggresivt, men ja jeg gjorde ivsst det. Tror jeg må trene litt på bestemt tonefall...NYDELIG felt både på møne og bommen jenta mi! Veldig militært og strengt kommando på frem i tunnelen but it worked, forstår bare ikke hvorfor jeg skal helt opp dit å virre når jeg skulle stå igjen opprinnelig.. men men jeg fikk min straff (hun reiv av maset mitt). Not so fint vippefelt men EEEEEELSKER at hun kommer til meg når vi er ferdige. Dette var helgens siste løp og det at hun tar kontakt med meg når vi er kommet i mål er mitt høyeste ønske!

RESULTATER

Lørdag
AG2S - 4 plass 41,42 sek med 10 feil
Hopp2S - 5 plass 42,16 sek med 20 feil (+3,16 tidsfeil grunnet vegringene)
Åpen HoppS - 9 plass 31,23 med 30 feil (holy crap!)

Søndag
AG2S - Disk
Hopp2S - 2 plass 28,15 sek med 5 feil

Etiketter: , ,

35 36 37 38