01 02 03 Its all about the dogs: Handlingskurs med Jenni Lehtinen 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Handlingskurs med Jenni Lehtinen

34
På fredag sluttet jeg litt tidligere på jobb og reiste avgårde til Bergen for å besøke Maia og delta på handlingskurs. Turen opp gikk forsåvidt greit, men litt kjedelig å kjøre alene kan jeg innrømme (ihvertfall når jeg gjorde det samme forrige helg også). Var i Bergen rundt 7 tiden på kvelden og plukket opp Maia på Lagunen kjøpesenter. Vi brukte kvelden på å se litt film og bable ut i de sene timer (ble vel ikke soving før rundt kl 0230 da Bella kom å dunket borti oss for å si vi måtte sove nå).

Neste morgen var det opp tidlig for å kjøre til Varden. Jeg hadde ikke vært her før så det var godt Maia visste hvor vi skulle. Jenni (instruktøren) hadde delt oss inn i 2 grupper, hvor vi skulle være på gruppe 2 som startet kl 1315. Vi ville få med oss alt så vi møtte opp og observerte mens gruppe 1 var fra kl 09.

Det ble en lang dag (vi var vel hjemme rundt kl 1830 engang) og vi var slitne og trøtte. En stopp innom McDonalds på vei hjemover fikset middagen og litt snacks utover kvelden før vi sovnet relativt tidlig (i forhold til kvelden før).

Søndags morgen var vi på første gruppe (slik at jeg skulle slippe å reise så sent hjem) med oppstart kl 09. Vi var vel ferdige rundt kl 13 en gang så da snudde jeg og Bella snutene hjemover mot Stavanger igjen. Var hjemme på Høyland rundt kl 18 tiden ca.

Her er en oppsummeringsvideo av hva vi trente på under kurset:



Mine tanker om kurset:
- Jeg er åpen for å prøve nye ting ettersom jeg ikke helt har funnet "min" handlingsmåte ' (derav prøving av blindbytte). Blindbytte blir nok aldri helt min ting men jeg ser fordelene og ulempene med denne handlingmetoden - kanskje det blir forbeholdt blindbytte når Bella er i en tunnel eller lignende...

- Jeg fikk masse gode råd om hvordan forberede svingene for Bella og gjøre det mest mulig flytende fremfor stakato og treigt. Dette skal jeg trene mer på for å se om jeg både liker og takler denne handlingsmåten.

- Gjøre det enklest mulig og ta baklengsskjeding om nødvendig.

- Jeg fikk nok en gang bevisst jeg må ha ting inn med teskje når det er noe nytt som skal læres (i agility).

PS!
Får av og til spørsmål om hvorfor jeg går på så mange kurs, vel til dere kan jeg si at jeg er nysgjerrig, ønsker å lære meg nye ting og har egentlig ikke bestemt meg for "min" handlingsmetode og vil derfor ha input på forskjellige metoder. Dessuten er det aldri farlig å lære noe nytt :) Man må tross alt ikke gjøre akkurat slik man lærte i etterkant om en ikke liker det :)

Etiketter: , ,

35 36 37 38