01 02 03 Its all about the dogs: Privattimer med Ian Watts 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Privattimer med Ian Watts

34
Ian Watts fra England er på besøk i Stavanger for å dømme helgens stevne. Ettersom han også dømte lørdagens stevne (video fra løpene våre kommer etterhvert) ble han værende i Stavanger fremfor å reise hjem. Han tilbyr derfor privattimer for de som ønsker mandag-fredag. Jeg, Cecilie, Carina og Maren utnyttet muligheten og fikk oss 3 timer med instruksjon igår fra kl 18-21.

Først og fremst kan jeg si at Ian er virkelig en god instruktør som både er flink til å lære fra seg og ikke minst morsom å lære av. Han satte en bane til oss som så slik ut:



Banen var ganske utfordrende men veldig lærerik. Den inneholdt mange feller og vi gikk gjennom den 3-5 hindere om gangen. Cecilie og Carina overrasket med både feilfri gjennomføring og ikke minst masse fart spesielt på Rocky. Jeg og Maren slet litt mer med turbobikkjene våre men vi fikk det til etterhvert.

Lærte blant annet hvor viktig det er å faktisk kunne styre hunden når man ligger bak den, ettersom dette skjer ganske ofte med både meg og Maren fikk vi masse gode tips her. Ellers ga han oss viktige treningstips med tanke på vår posisjon i forhold til hunden og hvor vi vil hunden skal løpe i forhold til hvor kroppen vår faktisk peker.

Var veldig fornøyd med timene og følte jeg lærte masse smart. Vi var så fornøyde vi til og med avtale nye timer på torsdagskveld :)

Ian følger med på Maren og Felix i aksjon

Regnbue som dukket opp

Felix flyr lavt 

Rocky, Bella og Ozzie følger med mens Felix trener

Etiketter: ,

35 36 37 38