01 02 03 Its all about the dogs: Lydighetstrening med Retriverklubben 3.oktober 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Lydighetstrening med Retriverklubben 3.oktober

34
Siden Balder fortsatt går på både antibiotika og kortison blir det lite runderingstrening på ham i det siste.
Bestemte meg derfor å bli med Retriverklubben på lydighets/brukstrening denne mandagen. Tom Ove ble også med for å se hvordan det gikk med Balder, vi var ganske spente på å se hvordan han ville reagere og om det i det hele tatt ville gå greit å trene ham med andre hunder rundt oss hele tiden.

For å gjøre en lang historie kort overrasket Balder oss begge. Jeg bestemte meg for at vi skulle trene og ikke bry oss om andre hunder (verken meg eller Balder) og det ble totalt 3 økter à ca 3-5 minutter med minst 2-3 andre hunder i nærheten av oss. Første økt trente jeg enkel kontakt, sitt og dekk. Når han mistet fokuset fra meg laget jeg en lyd og han var tilbake på "jobb". Andre økt gjorde jeg det litt vanskeligere å trente bli for å til slutt trene apport i siste økten.

Vi kan vel si at det ser ut til det går veldig greit med andre hunder (så lenge de er i bånd og ikke kommer helt bort) når han trener fordi han er i modus og foretrekker trening, godbiter og leke fremfor å bølle med andre hunder. Dette hjelper blant annet meg veldig fordi jeg har savnet et treningsmiljø hvor jeg kan trene Balder fremfor alene på SBK eller RAK. Det blir moro å se hvordan han utvikler seg etterhvert som vi trener med Retriverklubben.

Etiketter: ,

35 36 37 38