01 02 03 Its all about the dogs: Skryteinnlegg! 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Skryteinnlegg!

34
I går trente jeg på Åsen sammen med Carina og Eivind. Hadde med meg begge hundene og ville trene Balder slik som på Retriverklubben. Ikke bry oss om andre hunder, bare jobbe og leke sammen.

Det gikk over all forventning med både valpekurs på andre siden, Ficus på nederste delen av banen og Dewey som kom inn da vi skulle ut. Lite og ingenting lyd fra Balder som var mer opptatt av å jobbe enn noe annet. Trente apport første økten og han kikke såvidt bort på klyngen av hunder på andre siden men ikke noe mer. Andre økt prøvde vi oss på litt slalom også som igjen gikk kjempe bra!

Tredje og siste økt lånte jeg med meg Carina for å trene meldingstrening. Valpekurset var ferdig men det var fortsatt et par stykker igjen på lydighetssiden. Ficus og Eivind løp agility på nederste delen av banen men det brydde vi oss fint lite om :)

Balder prøvde å avstandsmelde med bringkobbelet flere ganger så det endte til slutt opp med at jeg tok det av ham og det komiske var at han fortsatt grep etter bringkobbelet. Da han etterhvert fant ut at dette ikke funket særlig bra hentet han løsbittet og gikk påvisning etterpå. Kjempe god treningsøkt og ikke en gang lykkebjeff fra Ficus fikk han ut av konsentrasjon!

Merker meg bak øret at når vi starter med rundering igjen skal jeg kun kjøre løsbitt for å få bort trangen hans til å avstandsmelde, kjekt å se han er så glad i bringkobbelet allikevel...

Bella fikk kjørt seg på endel slalominnganger og litt oppbremsing pluss en del svinger. Eivind mener jeg "overhandler" feil steder hvor jeg egentlig bare kan løpe fremfor å handle Bella så mye og heller konsentrere meg om områdene hvor fellene og de skarpe svingene kommer. Tror nok han har mye rett i det. Men som han sa, det har løsnet mye for Team Bella nå, bare pirk igjen :)

Alt i alt en kanon kjekk treningsøkt! Skryt skryt av Balder!

Etiketter: , , , ,

35 36 37 38