01 02 03 Its all about the dogs: AG trening med jentene tirsdag 2.november 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

AG trening med jentene tirsdag 2.november

34
Selv om det plasket ned igår var jeg, Carina og Maren klar for å trene. Lene og Christiane var også på Åsen og ble med. Gårsdagens treningsbane:

Jeg starter henne når jeg står mellom nr 2 og nr 3. Dytter henne mot nr 4, "wanna-be-threadle" til nr 5 og stikker fra henne når hun satser på nr 5 slik at jeg kan plassere meg når hun har comitted til nr 7. Sender henne inn i nr 8 og fremforbytter foran nr 9, snurr og fremforbytte når hun har commited til nr 10, "wanna-be-threadle" fra nr 11 og til nr 12. (Vi måtte modifisere litt på banen pga plass så nr 13 ble plasser ca hvor nr 13C er på tegningen og nr 13A og nr 13B forsvant ut.) Rett linje fra nr 13 til nr 16, bakbyttet her (vi endret tunnelen til en rett linje og nr 17 og nr 18 omtrentlig lik plassering som opprinnelig banetegning) til nr 17. Måtte bremse noe ekstra slik at Bella tok nr 18 da den ikke ble i en rett linje fra nr 17.

Alt i alt en veldig god treningsøkt. Bella er på som bare det og gutser til. Ikke minst får hun meg til å jobbe hardere og mer presist. Bjeffingen fortsetter men jeg har lært å "tune" ut deler av den, men med hånden på hjertet ja jeg blir mega stresset av den lyden!

Da vi snudde banen ble problemstillingene noe annerledes. Har ikke tegning på det men vi gikk banen baklengs enkelt og greit (keep in mind banetegningen ikke stemmer 100%).

Gikk frem til inngangen av tunnelen og tok en LOP (etter flere andre forsøk). Stakk fra henne mot nr 7 og satte opp "serp" armen så tidsriktig jeg kunne, ble en vidd sving men hun tok nr 7. Passet på å bevege meg tidlig mot nr 8 for å så ta et fremforbytte "rundt" nr 9, dvs når hun er over vegringslinjen på nr 9 (tidligere nr 10) fremforbytter jeg og stikker mot nr 10 (tidligere nr9) og holder "kursen stø" mot riktig tunnelinngang nr 11. Det ble noe trangt fra nr 11 - 12 så la ikke mye vekt på å mestre dette. Da Bella var inni tunnelen (nr 12/tidligere nr 7) stakk jeg til nr 13 og "la ut linjen" til nr 14, idet hun var over vegringslinjen fremforbyttet jeg og tok et bakbytte på nr 15. Slalominngangen fra nr 15 (tidligere nr 4) var vanskelig i så stor fart og med noe glatt/våt underlag men jenta mi klarte det hun! Skikkelig bra oppbremsing og fant inngangen helt selv!!! Etter slalomen var det rett frem og julaften i mål :)

Igjen en god treningsøkt hvor jeg fikk bekreftet det både jeg og andre sier til meg selv, gi plass til Bella for å finne slaomen selv fremfor å prøve å "safe" og ende opp med å stå i veien for henne. Ellers kan jeg være litt tidligere ute med byttene mine og ikke minst bli flinkere på å våge å holde henne lenge nok igjen fremfor å slippe henne opp for tidlig.

Etiketter: , ,

35 36 37 38