01 02 03 Its all about the dogs: AG trening på RAK i "vinterværet" 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

AG trening på RAK i "vinterværet"

34
Vet egentlig ikke hvorfor både meg selv og alle klager over det fæle været vi har for tiden. Snøen holder seg unna så jeg er egentlig kjempe fornøyd når jeg tenker meg om. Får jo trent agility selv om det er vinter jo :)

I går hadde jeg vakt på RAK fra kl.18-19. Trine og Vegard møte opp godt kledde for blåsten og regnet. Heldigvis løyet vinden og det regnet ikke så voldsomt etterhvert som vi fikk bygget og kommet i gang. Jeg satte en kombinasjon på ca 10 hinder (en med og en uten slalom) til Trine og Vegard. Det gikk kjempe bra med alle 3 ekvipasjene (Trine har 2 hunder) og forhåpentligvis lærte de noe nyttig som de kan trene på videre.

Gikk selv begge kombinasjonene med Bella og Balder også. Testet ut flere løsninger på kombinasjonene med begge hundene og synes det er litt gøy jeg faktisk ser flere enn en løsning og henger meg opp i å perfeksjonere denne (som jeg har gjort mye tidligere). Trente også endel på slalominnganger og stikke fra Bella i slalomen i tillegg til nedbremsing for å korte ned svinger når vi skal "tilbake" hvor vi kom fra etter et hinder. Balder imponerte stort som alltid og har virkelig fått verdi for slalomen. På vei tilbake til start tok han slalomen selvstendig mens jeg stod på høyre side og ble stående igjen (løp etter ham når han var halveis og jeg hadde summet meg til å tenke løp). Pleier vanligvis ikke belønne når hundene velger å ta hinder selv men siden Balder gjør dette for moro skyld og for å booste selvtilliten hans kjører jeg høy belønningsfrekvens og belønner selvstendig atferd (høres kanskje litt rart ut men så lenge jeg selv forstår det er jeg vel egentlig fornøyd).

Nå har Balder ikke fått rundere på leeeenge men neste helg skal vi på runderingskurs med Thomas Stokke og da håper jeg på å få en del inspirasjon til å trene videre og ikke minst hva vi bør fokusere på under treningen fremover :)

Etiketter: , ,

35 36 37 38