01 02 03 Its all about the dogs: Blodsportrening på Sola 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Blodsportrening på Sola

34
Søndag møtte jeg Kristine E, Anita, Trine og typen for å trene blodspor. Maya og ei venninne av henne "tagged along" for å se hvordan dette fungerte. Jeg la et spor i høyt gress på ca 30 meter og et spor på ca 60 meter på litt lavere gress og kvisteunderlag. La også et super enkelt kort spor på 6-7 meter til Bella for å se om hun kunne bli interessert i dette.

Balder jobbet som alltid men underlaget ble klart for vanskelig for ham. Det høye gresset kombinert med litt vind gjorde at han fikk ferten av flere "figuranter" og glemte litt å sette nesen i sporet. Jeg hadde glemt å legge godbitene for hvert skritt i begynnelsen av sporet også :(

Helhetlig var det ikke en så veldig resultatmessig bra trening men jeg lærte mye om hva jeg må huske på til neste gang:

- Ha med nok sløyfer og skank til minst 2 spor
- Sløyfer i sporet
- Godbiter i sporet
- Markerings"refleks" eller lignende til sporstart

Det mest positive med gårsdagens var vel at Balder brydde seg fint lite om verken hestene som vi gikk forbi flere ganger eller om den noe bøllete Corgien som hørte til i stallen. Da den lille bølla kom etter oss kikket Balder på ham og knurret litt men siden matmor gikk videre i samme tempo avslappet var den ikke så farlig allikevel og han tok seg tid til å snuse og tisse litt mens vi gikk :D

Etiketter: ,

35 36 37 38