01 02 03 Its all about the dogs: Agilitytrening 5.februar 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Agilitytrening 5.februar

34
Det ble meg, Carina, Maren og Bente som trente sammen igår kveld i hallen. Jeg hadde tatt med tre kombinasjoner fra Fanny Gott sin blogg. Liker godt at kombinasjonene øker i vanskelighetsgrad samtidig som de er effektive å trene på med tanke på at man flytter tallene fremfor hinderne.

Kombinasjon 1



1-3
Stiller henne delvis skrått mot nr 1 ved høyre vinge for å få en fin bue fra 1-3.
3-4
Drar henne mot meg enten ved å rygge mot nr 4 eller bruke "threadle-arm"
4-6
Stikke fra henne tidlig når hun er forbi venstre vinge på nr 4 på vei mot nr 5, dytte henne note mot 6 som igjen gir bedre bue inn mot nr 7.
7-11
Ikke stikke fra for tidlig på 8, da tar hun det ikke, mer verdi for å følge meg (trene på one-jump, andre saker for å fikse dette?), bakbytte på nr 10 for å rette henne opp mot nr 11 (ellers løper hun forbi 11 på venstre vinge).



1-3
Stiller henne skrått mot venstre vinge. Går frem til venstre vinge 2 og snurrer sammen med henne mot nr 3.
4-7
Planla bakbytte på 4 men bedre å ta det på 5, dytter henne noe ut mot 7 fra 6.
8-11
FB mellom 7 og 8, dytter henne rundt 9 og tar "jenni-sving" til 10. Gjentar "jenni-sving" på 11.



1-3
Stiller henne skrått mot venstre vinge og starter henne når jeg er 1 meter fra 2, tar FB  på nedsiden av 2 (samme side som 4) foran henne idet hun sater på 2 og trekker henne ned mot 3.
4-6
FB på 4 før hun kommer ut av tunnel (gi gjerne en lyd før hun kommer ut) og tar "jenni-sving" på 5 og 6.
7-9
Dytter henne utover på 7 og "serp" armen gjennom 8-9


Generelt om treningsøkten:
Kjempe god treningsøkt, men med varierende resultater i forhold til "to shut up or to not to shut up".
Første løpet sa jeg ikke et ord til Bella og hun stressbjeffet heller ikke og reiv ei heller.
Andre økt forsøkte jeg det samme men fikk en følelse av at dette gikk fryktelig seint til å være oss og de andre var enige. Kjørte derfor en runde igjen med mer trøkk og pushet Bella mer som igjen førte til mer bjeffing og stress fra hennes side men merkbart større fart.
Tredje økt forsøkte jeg en mellomting men var fortsatt ikke helt fornøyd. Hun reiv og ble noe ukonsentrert.
Hun har ikke den beste hoppteknikken og jeg ønsker derfor ikke å provosere frem dårlig hoppeteknikk når hun mister fokus ved å pushe, men samtidig kan vi ikke drive å dabbe av i fart når vi er i klasse 2 og satser på å rykke opp i klasse 3 i år.




Etiketter: , ,

35 36 37 38