01 02 03 Its all about the dogs: Manko på bloggingslyst = plutselig bloggskred 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Manko på bloggingslyst = plutselig bloggskred

34
Som det vises i bloggen, eller mangelen på nye blogginnlegg har lysten min til å blogge vært noe fraværende for tiden. Ikke nødvendigvis fordi jeg ikke har hatt lyst til å blogge men rett og slett fordi jeg ikke helt har følt det har vært særlig å blogge om. Der tar jeg vel teknisk sett feil, så la meg se over forrige uke - eller frem til i dag.

Tirsdag 13/3
Agilitytrening med Bella og Balder.

Ingen andre kunne trene men jeg var så gira og lysten på å trene at jeg tok bikkjene med meg og stakk på trening alene isteden. Det var ingen andre på Åsen (bortsett fra lydighetsgjengen på andre siden) så det ble en effektiv og gøyal trening både for Bella og Balder. Jeg trente mest på svinger og noe felt (om jeg husker riktig, skrev ikke treningslogg så tilpass for meg...) med Bella mens Balder ble det noe lydighet og apporteringstrening. Tok selvsagt en fres rundt banen med Balder også så han fikk løpe litt agility igjen. Det falt godt i smak :)

Onsdag 14/3
Agilitytrening med Trine, Ralph og Lisse.
Møte med Agilityuken2012 komiteen.
Agilitytrening med Bella.

Siden Trine er litt forhindret grunnet bebis i magen for tiden har jeg fått lov å trene og løpe med Lisse, jacken hennes. Dette var bare 2 gang jeg trente henne så har ikke begynt med å korrigere eller melde ifra om feil, og i følge Trine kan jeg bare bli mye strengere. Merker selv jeg er uberdubersuperhappy mot andres hunder og har ikke like lett for å sette samme kriterier hos dem som hos mine egne. Men skal jeg løpe med Lisse som min egen må jeg trene og behandle som min egen :)

Etter møtet med komiteen for Agilityuken2012 trente jeg og Bella sammen med Maren og Carina som hadde satt en agilitybane mens jeg var i møtet. Banen kom vi oss delvis greit igjennom, husker lite av den men husker godt jeg måtte tilbake til ABC felt trening med Bella som begynner å jukse.

Lørdag 17/3
Tur og blodspor i Sælandsskogen

Siden Tom Ove hadde en fuktig kveld på fredagen ble han hjemme for å stelle hus mens jeg tok med meg hundene til Sælandsskogen for tur og blodspor til Balder. La sporet før turen som ble noe kronglete da jeg merket NRH hadde trening i skogen. Ble veldig usikker på hvor vi kunne gå uten å forstyrre ekvipasjene, så vi holdt oss til  stien men da den tok slutt gikk vi tilbake langsveien og over på andre siden. Der fant jeg en ny (traktor)sti som vi fulgte til et stort jorde. Porten stod på vid gap og det var ikke en sau i sikte så Bella og Balder fikk løpe som galne på jorde. Tok en runde med bli og innkallingstrening når jeg først hadde hele marka for oss selv.



Etter turen var det på med sporutstyret på Balder og avgårde. Sporet ble 110 meter langt, med 1 vinkel og en liggetid på 1 time. Før vi gikk avgårde snakket jeg med en fra NRH som fortalte meg at de hadde lagt 2 spor på samme side som meg så om Balder virret noe av sporet sitt kunne det godt være derfor. Han slo av sporet flere ganger i starten men etter vinkelen (ca 40 meter) kom han godt i gang og holdt nesen i bakken og på sitt eget spor. Jeg knyttet skanken godt til en trestamme så Balder fikk en god drakamp når han fant skanken og var en fornøyd stk voffse :)

Søndag 18/3
Respitt med Bella

DISK på agilityen som var helt ok.
En utfordrende bane med to feller hvor det lå en tunnel i kurve under et felthinder. Begge gangene valgte Bella tunnelen fremfor feltet. Begge gangene rygget jeg mot hinderne og presset henne feil.
Hoppen gikk noe bedre med litt pinner som fløy og vegringer som jeg laget men vi koste oss som alltid :)

Mandag 19/3
Vakt på Åsen
Trening med Bella

I går hadde jeg og Cecilie vakt på nybegynnertreninen på Åsen. Jeg synes alltid det er utrolig gøy å ha vakt å hjelpe nybegynnerne som ønsker å få hjelp. Noen kjente og noen nye ansikter.
Etter vakten bygget jeg og Cecilie en stor kombinasjon med felt og slalom. Jeg fokuserte på å få opp farten på nedgangen til Bella på bommen.

Etiketter: , , , ,

35 36 37 38