01 02 03 Its all about the dogs: Agilitystevne i Arendal april 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Agilitystevne i Arendal april

34
(Oversikt over resultatene våre finner du i menyen over her)
H2 Large
10 feil
8.plass


1- 4
Ble for brå sving 3-4, skulle forberedt den bedre, vurdert om et FB var nødvendig, kanskje bedre å holde seg på samme side..
5-6
Når hun kommer ut av tunnelen og hopper 5 burde jeg startet å forbedre svingen til 6, linjen hennes går rett til tunnelen.
7-9
Rivet på nr 8 kommer av utrolig tidlig satsing og ser hun tar bort den med bakfoten, fin slalominngang men vil nå begynne å trene på å få opp farten i slalomen mer.
10-15
Fint driv på Bella og prøvde å ikke presse henne for mye her men la henne følge aksene mine, FB på 15 kunne kanskje kommet noe tidligere men dette skal jeg trene mer på så ikke mine FB påvirker Bella til å slippe ned bakparten under hoppet.
15-20
Kunne forberedt svingen 15-16 tidligere og mer, holdt godt igjen på 18 men Bella lar seg fort påvirke hoppeteknikk messig av meg, BB 19 ble noe sent og slapt.

Treningssaker:
- Bråe svinger etter en rett linje (frem frem frem - venstre, frem frem frem - høyre trening)
- Tunnelfeller i forskjellige variasjoner, spesielt fra rett linje eller tunnel - tunnel)
- Legge opp svingene bedre for Bella (ref. Jan Egil og Cirkus)
- Hoppeteknikk, hoppeteknikk, hoppeteknikk

AG2 Large
Feilfritt
1.plass


1 -3
Under brifing var jeg veldig usikker på hvor jeg skulle starte for å forhindre riv på 2 (typisk med rett linje og brå sving), valgte å ikke gå for langt frem for å lettere kunne dra henne tilbake rundt vingen samtidig som hun fikk nok plass å "snu" på.
3-5
Fornøyd med svingen fra tunnel (3) til mønet (4), forberedte den tidlig og jobbet med stemmen mye,kunne holdt litt igjen mtp oppgangen - nedgangsfeltet kunne blitt holdt litt lengre men fin fremmadsending.
6-10
Vid sving på 6, jeg kunne holdt igjen uten å følge opp såpass mye, planen var å ta BB men hadde god nok til til FB før slalomen (spes med den svingen), god fart i slalomen (jeg safet med å løpe nært for å så kunne ta BB på 8 men hadde tid til å løpe forbi å presse opp farten mer),litt for vid sving ut av tunnelen (9).
11-15
Hun landet ca like langt ute på 11 som jeg hadde trodd og det var godt valg å løpe et stykke ifra så jeg kunne dra henne mot vippen (12), BB på 13 ble bra, jeg pushet litt tidlig fra henne på 14 (tror det var derfor det ble riv)
16-20
Stakk tidlig fra henne når hun gikk inn i tunnelen og rakk derfor å legge opp linjen fra 17-18 (bommen) men kunne bremset mer mtp oppgangen og holdt igjen lengre på nedgangen, fin fremmadsending på slutten.

Treningssaker:
- Mer bråe svinger
- Jobbe mer på oppgangsfelt
- Våge å holde igjen på nedgangsfelt


Lag
Team Bella gikk feilfritt
Laget fikk 3.plass (og napp til NM)

1-7
Hopp-hopp-tunnel-hopp-vippe-hopp-tunnel
7-11
Presset henne for langt på 7 (selv om vi sa ca 40 stykker gjøre det samme før jeg skulle løpe...), samme med 11 (før mønet) og det hører vi Eivind kommenterer :)
12-14
Fikk jobbet godt nedgangsfelt, kunne ropt på henne tidligere når hun kom ut av tunnelen for å gi henne retningssans, god fart i slalomen.
15-20
Vurderte det FB mellom 16 og 17 men rakk det fint, kunne vært tidligere,  jobbet oppgangsfeltet og nedgangsfeltet (til Eivind og Marens lettelse)

H2 Large
DISK


Kort oppsumert:
Nydelig løp hvor jeg og Bella begge jobbet synkronisert, men jeg tenkte aldri over at hun kunne løpe rett frem i tunnelen før vi disker og dermed ble det disk. 

Minuset var slalominngangen og som på filmen ser jeg at hun kaster et blikk på meg (noe jeg ikke har sett før) så en treningssak mao.

AG2 Large
Feilfritt
2.plass


1-4
Litt uavnt start (midt i banen mot skrivere og de).
Valgte å kjøre tilnærmet løpende start for å minske svingen på 1.
Kunne latt henne stå lengre på vippa for å få fokus mot sving til 3.
Fikk bremset pent ned før slalomen, veldig fornøyd med den!
5-9
Fikk forbedrt svingen fra 5-6 bra og jobbet feltene bra, det at hun skøyt ut fra mønet og rett frem var min feil da jeg ikke jobbet svingen, flaks for min del jeg fikk hanket henne inn igjen, bra FB på 9 (spørs om jeg hadde hatt tid dersom hun ikke hadde stukket frem).
10-12
Gikk veeeeldig langt frem på 10 for å hente henne fremfor å stå igjen (her gikk det mye tid),  dyttet henne langt ut på 12 før bommen for å få oppgangsfeltet (her gikk det mye tid).
13-20
Kunne holdt litt mer igjen på 14 men fikk en god sving allikevel, bra FB før 16 og fin sving 17-18, ikke fin sving 19-20 som ble laaaang som et vondt år :P

Treningssaker:
- Rare baner med start "midt i banen"
- Lengre ståtid på feltene
- Sving etter felt
- Myk tone ser ut til å fungere bedre enn "hard" tone


Litt bilder fra turen

Noe godt å sove på om kvelden og litt attåt til kaffien


Sniken Bella som skulle varme meg i senga stakk til "naboen" Maren heller


SBK jentene er klare for premieutdeling!


Team Felix på pallen, 1.plass!!


Kristin på pallen, 3.plass!



Team Bella på pallen, 1.plass!


Lag premiering, SBK på 3.plass!


Fornøyde prinsessa med ballen sin, nevermind de andre premiene sier hun...

Etiketter: , ,

35 36 37 38