01 02 03 Its all about the dogs: Påsken 2012 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Påsken 2012

34
Årets påske ble tilbragt i Suldal sammen med Cecilie & Co. Vi hadde alle tatt fri dagene før helligdagene så det ble en lang ferie på oss. Siden det ble en del turer på oss i påsken på fjellet har jeg gjort det enkelt for meg selv og eventuelle lesere av bloggen min og delt turene opp etter dager (i kronologisk rekkefølge) :)

31/3 - Lørdag

La også blodspor på vei oppover på turen som vi tok på veien ned igjen. Sporet ble ca 120 meter langt med 1 vinkel og fikk en liggetid på ca 2 timer. Balder tok det glimrende selv om han hadde meg på slep (bokstavelig talt) pga det tette terrenget.

Isabelle med Bella og Balder
Cecilie med Ozzie og Akita
Som mor som datter - gjørmebader!

På vei oppover "fjellgeit" partiet, hundene lurer på hvorfor jeg og Cecilie bruker sååå lang tid...

Bading må til!

Ozzie som ikke er glad i vann venter pent til pinnen er innen rekkevidde for å stjeles!

Turen så slik ut, med høyeste punkt på 225 meter

Ca 1/2 mil :)

01/4 Søndag

Isabelle og Tom Ove med Bella, Balder og Ozzie


Ville lite hatt disse fallende på meg!

Alltid fin utsikt oppover!

Dagens rute med høyeste punkt på rett under 250 meter!

For de som skulle ha greie på sånn kalorigreier, er ikke 200 litt lite å ha forbrent på en slik tur?
1/2 mil denne gangen også!


02/4 Mandag
Tom Ove la et 200 meter langt spor med liggetid på ca 1 time og 2 vinkler. Intet overvær fra Balder sin side og Tom Ove sa han tok sporet på strak "pote" :)

Isabelle med Bella (Balder får en 2 dagers pause grunnet sår på poten)
Cecilie med Ozzie (Akita har løpetid så Ozzie får tur for å få mindre stress)




Ekte påskekos tilbehør!


Påskesol skal nytes!

Mmmmm sol!!!



Høyeste punkt 550 meter!!!

1 mil! I bratt oppoverbakke :)

03/4 Tirsdag

I dag tok hele gjengen (Isabelle, Tom Ove, Bella, Balder, Cecilie, Johnny, Thea, Morten, Chris, Ozzie og Akita) turen til Ritlandsvannet for å grille å nyte det fine været. Vi parkerte et stykke innover veien og gikk resten for å finne en fin plass. Det ble grillings med pølser, pinnebrød og marshmallows. Herlig!



Nå skal det grilles pølser med pinnebrød!

Skikkelig påskekos!

Thea koser seg med Balder og Bella


Panorama applikasjon er kjekt å ha!

Etter en kjekk dag måte bare noe dumt skje, Bella knakk en klo og sover av seg bedøvelsen på sofaen etter en tur hos dyrlegen..
04/4 Onsdag

Bella våknet kl 08 imorges og ville ut på do så slik startet dagen idag. Hun var helt fin i formen og forstår lite av at hun må være i ro pga bandasjen og poten sin. Det ble ingen langtur idag siden Bella har poten sin og Balder har sårene sine. Jeg og Cecilie tok derfor med oss Ozzie og Akita på en liten tur senere på dagen.




05/04 Torsdag

Før dagens tur ble det skikkelig påskefrokost med påskeegg som Cecilie hadde fikset :)
Etter frokost tok jeg med Ozzie og Akita på en tur mens Bella og Balder måtte være hjemme (og følte seg heller snyt).





Skyene lå lavt over fjellet, utrolig flott

Litt uvant for disse to å gå i dobbelkobbel men det gikk fint etter en liten stund...




06/07 Fredag

Jeg og Cecilie, Ozzie og Akita tok turen oppover fjellet idag, mens Bella og Balder fortsatt er "sykemeldt". De var ikke særlig fornøyde med å være hjemme da jeg tok på meg turklær for å si det sånn. Tom Ove la et blodspor til Balder mens jeg var ute som jeg og Balder gikk da jeg kom hjem. Sporet ble ca 200 meter med 2 vinkler. Det blåste en del og sporet ble lagt på fjellgrunn og etter min mening litt vanskelig underlag men Balder viste at dette ikke var noe problem :)

Dagens tur gikk til toppen av fjellet som vi gjorde sist men denne gang hadde vi et høyere tempo fordi vi skulle slå tiden vår opp. Det gjorde vi fint med en liten "snarvei" som ikke var en snarvei over heia. Herlig med pause på toppen av fjellet (hvor det ligger en hytte) med Kvikklunsj og kaffi.

Ekte påskekos!

Digger den retro jakken som Cecilie fant før vi dro :)


Under 1 time opp og ca 50 minutter nedover så vi vet vi går fort oppover med den bratte stigningen!
Hello muskler i lår, rumpe og legger :)

Etiketter: , , , , ,

35 36 37 38