01 02 03 Its all about the dogs: Trening i kulden! 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Trening i kulden!

34
De siste ukene har det vært ganske så kaldt (-13 har vært det kaldeste) så banen på Åsen har vært litt for hard å trene på for meg og Bella. Ganske greit å da ha en søt og snill samboer som lager flotte hindere til meg slik at vi kan trene både hoppeteknikk og små kombinasjoner hjemme i hagen.

Har fokusert mest på basic grid hvor jeg flytter belønningen for å lære Bella å samle seg bedre. Har sett en forbedring etter bare 2 dager med trening så det forteller meg jeg burde trene hoppeteknikk når det blir fint vær også! Har i tillegg til basic grid brukt distance evaluation grid - for å fokusere på satningspunktene til Bella. Flytter hinderet for hver omgang for å få henne til å tenke på stegene sine. Les mer om de forskjellige gridene i dette tidligere innlegget.

Balder har også fått prøve seg på hoppeteknikk, mest for å aktivisere ham litt men så er det også greit for min egen del for å lære meg bedre å studere hoppeteknikken til flere hunder enn Bella.

Det har også blitt en del lengre turer i det siste, går mye med Maya og Netti som Balder faktisk klarer å gå løs på tur med! Han går riktignok bak meg på kommando men det er allikevel et stooort steg i riktig retning :)


På tur til Bursfjellet med Bella, Hilde og Axo


Etiketter: , , , , ,

35 36 37 38