01 02 03 Its all about the dogs: AG trening 4.februar! 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

AG trening 4.februar!

34
1.økt - Felt med bom
2.økt -Felt med bom + hinder

Sliter fortsatt med å finne en tilfredstillende måte for å trene Bella til å ha like stor fart på nedgangen som på oppgangen og midten av bommen. Hun kryper de siste 2 meterne før feltet uavhengig av min plassering og ved for nært plassert leke kryper hun enda mer. Forsøkte litt forskjellige belønningsplasseringer igår, samt påvirkninger og så langt kan jeg konkludere med... nada... Vel, noe lærte jeg. Å holde Bella igjen og fyre henne opp på samme måte som da vi skulle lære at slalom var gøy fungerte veldig bra og hele økten var preget av en tent og lykkelig hund. Læringskurven derimot var ikke særlig å skryte av. Testing to be continued...

3.økt - Slalom
Det var såpass mye slaps og vann på banen at det ble ikke de vanskeligste slalominngangene vi fikk trent på men fikk trent mer på å løpe ifra Bella mens hun fortsetter slalomen (etter forrige ukes trening hvor dette tydeligvis behøvde mer trening). Dette fungerte bra og vi fikk en god slalomøkt.

PS!
Skulle jeg være såpass flink at jeg husker hva vi skal trene på i neste omgang er det fortsatt felt men også rene handlingskombinasjoner uten felt eller slalom som "forstyrrer" fokuset mitt...



Etiketter: , ,

35 36 37 38