01 02 03 Its all about the dogs: Agilitystevne i Fjellangerhallen! 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Agilitystevne i Fjellangerhallen!

34
Lørdag

Hopp3S
2 riv og 1 vegring
Vegringen kom av at jeg presset henne for mye på vei til slalomen.
Veldig fornøyd med kombinasjonen 2 hindere etter slalomen og ikke minst FB etter grønn tunnel!

video

AG3S
Disk
Veldig fornøyd med meg selv og handlingen, minus tabben på hinderet etter vippen hvor jeg feilberegnet hvor nr 9 var og slapp opp Bella for tidlig. Feltene satt som de skulle (litt tregt ned mønet) og jeg bestemte meg på forhånd at kriteriet skulle være å gå ned feltet og gi tidlig gå kommando for å få høy suksessrate. Dyttet ikke Bella langt nok ut på 2.hinder etter muren så den var min feil og kunne beveget meg mer i handlingen på hinderet før bommen for å ikke få en "nesten-stopp" foran hinderet.

video
Lag
Feilfritt - 1 plass
Kunne rukket FB før grønn tunnel, BB saktet ned farten på Bella noe, men samtidig ble det nok kortere sving enn om jeg hadde tatt FB. BB på hinderet før mønet ble ikke helt perfekt men det gikk da det ikke fantes noen alternative hindere å ta for Bella. Fornøyd med FB på kombinasjonen etter mønet og linjen jeg fikk lagt opp på 2.hinder før bommen. Kjekt å se farten på oppgang og midten av bommen, nedgangen gikk noe tregt men ok.

video

Søndag

Hopp3S
Disk
Slet med å finne en god løsning på 3-5 og ser i etterkant jeg burde tatt FB før 3 mens Bella var i tunnelen. Problemet var å komme frampå for å dytte henne rundt. "Ut" kommandoen skal ihvertfall trenes mer på for den kommer jeg til å ha god bruk for på slike typer kombinasjoner. Fornøyd med FB før tunnelen etter slalomen (våget å gutse litt), forsøkte å virkelig gi gass for å teste fart og stress på både Bella og meg. Var litt for sen med å stikke fra lengden til neste hinder og dermed ble byttet mitt for sent (Bella forsøkte men ble for brått).

video
AG3S
Disk
Fornøyd med handlingen, spesielt på kombinasjonen etter slalomen (det funket Maia!)! Slapp henne opp for tidlig etter vippen mot tunnelen, skulle nok heller bare "hanket" henne inn og ikke snudd meg. Dyttet ikke hele tiden rundt hinderne etter mønet så derfor hun gikk mellom.

video




Et sted under agilityløpet på søndagen knakk tuppen av kloa til Bella så det ble ikke noe lag løp på oss på søndagen. Heldigvis var det en veterinær tilstede som fikk bandasjert og medisinert Bella. Å få ligge å se på agility og få masse kos og godbiter av alle sammen passet Bella ganske greit :)


Etiketter: , ,

35 36 37 38