01 02 03 Its all about the dogs: Hoppeteknikk tanker! 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Hoppeteknikk tanker!

34
Endelig er gresset blitt grønt, sola skinner og hva kan være bedre enn å trene hoppeteknikk i hagen?
Satte opp et basic grid i første økt og varierte plasseringen av leken som vi har gjort tidligere. Det pleier å gå et par runder/repetisjoner før Bella faktisk slår på hodet sitt og begynner å tenke. Samme skjedde nå også. Hun behøver noen repitisjoner før hun begynner å justere seg (selv om lekens plassering varierer).

I andre runde kjørte jeg et distance grid og her kommer det tydelig frem at vi må trene enda mer hoppeteknikk. På det verste satser Bella ca 3 meter før hinderet (på 21 fots avstand) og selv om jeg justerer siste hinder flere ganger (tilbake til 9 fot gradvis og opp igjen) ser det ut som hun er litt blond rett og slett og lar det koke over.

Gikk tilbake til basic grid i siste og tredje økt og så noe forbedringer men kunne se ut som hun ikke var like kokt og giret, men heller litt sliten og dermed var mer samlet.

Det morsomme med alle øktene var at Balder fikk prøve seg når Bella hadde pause. Han som ikke har noen "uvaner" lært av meg på konkurransebanen går som en helt og jobber godt. Han både samler seg fint og satser bra på distance grid. Han fikk litt sjokk da han satset totalt feil første gang og rev hele hinderet med støtter og alt men litt lærdom fikk han tydeligvis av det for etterpå satset han nært og fint og var en stk flink hund :)

Trener kun hoppeteknikken med Balder for å aktivisere han, men samtidig er det god trening for meg og øynene mine for å lære hva jeg må se etter.
Hoppeteknikk i sola - blir ikke stort bedre!
Merk assistenttreneren min, Loke :)

Etiketter: , ,

35 36 37 38