01 02 03 Its all about the dogs: Hvil i fred Loke! 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Hvil i fred Loke!

34
Natt til mandag 5.august kom ikke Loke hjem på kvelden. Vi mistenkte det verste og forberedte oss på å aldri se ham igjen. Etter jobb på mandag kjørte jeg rundt i nabolaget for å se om jeg kunne se ham og Tom Ove tok seg også en runde. Sent på kvelden natt til tirsdag satt Tom Ove på trappa ute i hagen og ropte på Loke. Da kom han sjanglende ut av hekken og kollapset i hagen. Vi ringte dyrlegen og kom oss dit innen 30 minutter.

Loke hadde blitt "spiddet" på noe ukjent og hadde et sår midt inn i buken. Dyrlegen gjorde det han kunne og sa vi måtte bare se an hvordan Loke kom seg de neste dagene, men han hadde fått en betennelse i bukhinnen og skulle gå på antibiotika fremover (samt smertestillende).

Han spiste litt mindre enn vanlig, drakk mye og gikk på do de neste dagene men etterhvert begynte det å komme puss ut av såret. Det ble bare verre og verre og på mandag ringte jeg dyrlegen for å se hva de kunne gjøre. Mens jeg var på jobb fikk jeg en telefon fra dyrlegen som anbefalte avliving dessverre. Betennelsen var blitt skikkelig ille og det eneste som kunne gjøres var å operere på nytt, spyle ut buken og det var nok lite sjangs for han ville klare seg. Jeg tok avgjørelsen å avlive han da han har lidd nok og enda en operasjon ville gjort ham enda svakere (han var allerede blitt ganske tynn). I tillegg stoler jeg fullt ut på en veterinærs anbefaling som jeg vet de ikke heller tar lett på. Trist å måtte ta en slik avgjørelse men det er en av de viktigste avgjørelsen man må ta som eier av et levende vesen.

Loke ble nesten 1 og 1/2 år. Han har endret min mening om at katter fullstendig ulike hunder. Han ble en av hundene og oppførte seg til tider mer som hund enn katt. Han var like kosete som Bella og Balder, han kom alltid når du ropte på ham, han var vill etter mat og var gladelig med på et triks og to, han var veldig lojal og kjær (sjeldent mer enn et par meter unna oss hvor enn vi var i huset/hagen) og han var enestående :)

Som hund så katt, Loke elsket å chille i sofaen
En av de mer orginale lenestolene (lårene mine)
Beste gjengen! Loke ville også være med på trikset!
Disse to lå ofte sammenkrøllet sammen i sofaen <3
Loke i hagen i pæretreet vårt
Hvil i fred <3

Etiketter:

35 36 37 38