01 02 03 Its all about the dogs: Buffy 5 måneder! 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Buffy 5 måneder!

34
På tur i hundeskogen

*poserer fint for kamera*

Det har blitt mange turer i badekaret på lille Buffy...sånn blir det når man elsker å rulle seg i møkk!
God gjengen venter på godbiter
Enda en tur i badekaret....
Flotte Buffy!
På tur på Hellestø hvor Bella lærer Buffy hvordan det skal bades :)

Jentene nybadet og så godt som tomme for sand i pelsen etter turen på Hellestø :P

Beste plassen i hele verden <3
Når Tom Ove er på bortreist er jeg ihvertfall aldri alene i senga...

Sofakos <3



Buffy har arvet den søte egenskapen med å legge hodet på skakke fra de andre Asasara jentene :)
Vi trener på mye rart og forskjellig, men har nå bestemt meg for å ha "ukens øvelse". Det betyr vi konsentrerer oss om en øvelse pr uke i tillegg til turer og miljøtrening. Spørs om det blir bloggings om hver øvelse men jeg lover å forsøke :)

Ellers skal jeg nå tenke på når hun leker med andre valper at vi gjerne ikke lar det "koke over" men heller møtes for å så gå videre. Hun er en BC og vil aldri være like sosial med andre hunder som si for eksempel en flat coated retriver. På tur i hundeskogen synes hun det er spennende med andre hunder men bryter ikke ut i lek uten videre. Perfekt etter min mening.

Når det gjelder de "skumle" folkene i mørket går det bedre. Det blir mye trening og tur i mørket ettersom det allerede er mørkt når jeg kommer hjem fra jobb. Eneste er helgene hvor vi får nyte dagslyset på tur/trening. Hun kan fortsatt være litt skeptisk og nervøs til noen få men velger som oftest å hilse på de vi treffer.

For å få inspirasjon til videre trening har jeg kikket litt på Silvia Trkman og kikopup sine "puppytricks" og listen ble fort lang:

Se til venstre/høyre/under
Halte
Grave
Crazy feet/tromming med fremben
Krysse fremben (liggende og stående)
Tygge på fot
Cop cop (target med bok)
Potetarget
4 ben i en bolle
Frosk (liggende med bakben ut)
Rygging
Kavaletti (med bokser både vanlig og opp/ned)
Putte boks i  boks
Løfte alle 4 ben (ikke samtidig =P)



Etiketter: ,

35 36 37 38