01 02 03 Its all about the dogs: Agilitykurs med Manca Mikec & Polona Bonac 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Agilitykurs med Manca Mikec & Polona Bonac

34
I helgen har jeg og Buffy deltatt på kurs med Manca og Polona fra Slovenia. Jeg nølte ikke et sekund med å melde meg på dette kurset. Disse to er i eliten som trenere og utøvere.

Reisefølge
Jeg reiste sammen med Lene, Snitt og Minus på fredagen etter jobb. Vi bodde på Lone camping som var veldig koselig men synes det er noen RÅ priser (990,- pr natt) på campinghytter/rom rundt omkring i Norge.. Etter ankomst fredagskveld var det egentlig rett i seng da vi begge var utslitt etter jobb og kjøreturen. Hundene gikk veldig fint sammen og var egentlig mest opptatt av å finne hver sin seng.


Buffy: Sove nå?

Lørdag med Manca
Første kursdag var vi på utendørsbanen med Manca. Vi gikk gjennom flere kombinasjoner samt trente på cik/cap. Kombinasjonene var veldig fine og passet godt til alle sitt nivå. Øktene var korte, effektive og kombinert med veldig gode individuelle tilbakemeldinger fra Manca lærte vi veldig mye på kort tid.

Points to remember:
Early cues
Keep training cik/cap
Train come to hand
Trust your dog and run your line without looking at Buffy

En god illustrasjon på formen til meg og Lene etter lørdagens kurs

Søndag med Polona
Andre kursdag var innendørs i Fjellangerhallen sammen med Polona. Temperaturen kl.08.30 i hallen var ikke akkurat komfortabel men etter litt bygging og briefing ble det heldigvis noe bedre. Banen til Polona var et par hakk vanskeligere enn lørdagens men tilbakemeldingen Polona fikk fra Manca var at vi mestret de såpass bra så kjør på med vanskeligere. I min mening veldig bra tankegang! Øktene pr hund var mye lengre enn det vi og hundene er vant til men av og til er det godt å presses litt lengre enn komforsonen.

Points to remember:
Multiwraps
Threadle exercise (including from tunnel)
Left/right after tunnel
RC in sequence (DW not as final obstacle)
Use cik/cap with out-command for tight turn

Kurset som helhet
Jeg er så fornøyd med dette kurset og som jeg sa til både Manca og Polona; dette er det beste kurset jeg har deltatt på. Synes nivået var veldig fint tilpasset og fikk veldig spesifikke ting å trene på videre. Jeg er også utrolig imponert over alt det den lille søte hunden min kan! En super god følelse og vite at grunntreningen jeg har lagt ned faktisk har lønnet seg og den sitter ikke minst!

To fornøyde (og slitne) jenter før avreise søndag :)


Etiketter: , , ,

35 36 37 38