01 02 03 Its all about the dogs: Norwegian Open 2015 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Norwegian Open 2015

34
For en tur! For et stevne! For en opplevelse!
Norwegian Open ble arrangert for 5 år og hadde i år nesten 3900 startende og med hele 12 nasjoner var det en ekte agilityfest.

Roadtrip Ålgård - Oslo - Kongsvinger
Torsdag etter jobb kjørte vi mot Oslo for å overnatte hos bestemora til Maia. Ikke for mye trafikk, med noen matstopp og litt allsang gikk turen veldig fint. Fredags morgen var det fantastisk å kunne sove så lenge vi ville, lufte Buffy i sola i parken og etter frokost kjøre mot Kongsvinger i solskinn.

Matstopp på Sørlandssenteret
Nydelig vær og utkikk ved Pilestredet
Hello Kongsvinger!
Vel fremme i Kongsvinger ble det enda en matbit utenfor hytta i strålende sol. Etter mat ble det en tur sammen med Kristin, Aylah og Mira. Helt nydelig områder rundt Sigernessjøen camping. Vi gikk vel rundt 1 og 1/2 times tur før vi var tilbake på hytta og vi tok en cowboy-strekk før jeg og Maia skulle bort til hallen for å hjelpe til med rigging.
Vel fremme på hytta var det ny matpause
Vi hadde en flott tur med Kristin, Aylah og Mira
Skibakke fant vi også!
Lørdag - dag 1
Løpene mine med Buffy på lørdagen var relativt greit spredd rundt hele dagen med første brifing ca kl.09.00. Var egentlig mest spent på hvordan mini ville takle sitt første store stevne i en slik stor hall med så mye trøkk og lyd. Det viste seg at hun taklet det helt "fint" og om noe bare ble enda mer giret av hele greia.

OpenAgility

Disket på hinder 5
Hadde ikke forventet hun skulle ta den men burde brukt come-to-hand mer her.
Synes jeg generelt er veldig forsikt og avventende med føringen resten av banen.
RC - får treff men høyt og lite seperation

OpenJump


Disket "frivillig"
Rivet på hinder 1 skyldes delvis tyvstart, slalomvegring = grunntrening feilet.
Et løp hvor noen ting klaffet og andre ting bare ble helt annerledes grunnet feil på forrige hinder, flyten forsvant.

AG1
2 feil (mønet og slalom)
Fornøyd med flyten i dette løpet og ikke minst vårt beste RC noensinne på stigen og vippen.
Starten med gribb er ikke bra.




Jump1
Disk (under hinder 1)
Lille søte mini som blir stresset og bryter kriteriene sine veldig tydelig for første gang med tyvstart.
Må innrømme det var en passe sjokket Isabelle som til og med glemte banen i all forvirring..
Hører forresten på videoen at Buffy ikke lar noen lyder bry henne mens hun løper :)


Søndag - dag 2
Søndagen ble ganske annerledes enn lørdagen når det gjaldt løpene til meg og Buffy. Vi hadde alle våre 3 løp mellom 12.30 og 14.30. Jeg hadde bur og Back-on-Track dekken inne i hallen ved behov så det ordnet seg ganske greit.

OpenJump


NESTEN!
Det var ikke langt ifra vi klarte denne banen og jeg var egentlig passe fornøyd da vi kom i mål. Handlingen min ble for tight på hinder 16 (før de siste tunnelene) og dermed ble det feil side på hinderet. Veronica (dommeren) ga oss skryt for at handlingen min begynner å flyte veldig bra og hun hadde sett god fremgang fra sist (mai på Åsen). Fryktelig koselig å få slike tilbakemeldinger og utrolig hyggelige dommere som legger merke til slikt :)

Jump1
NESTEN!
2.løpet hvor vi nesten hadde det! Heldigvis er det min feil og resten av banen får vi til ganske bra og jeg er super fornøyd med løsningen min på slutten som jeg tror ga maks fart på Buffy.

AG1
Ikke nesten i det hele tatt...
For å være ærlig vet jeg ikke hva som skjedde verken før eller under løpet som satte oss såpass i ubalanse. En kombinasjon av flere ting var det nok men dette var ikke akkurat et løp som det var godt å avslutte konkurransesesongen med.. Heldigvis har vi flere respitter og et klubbmesterskap igjen :)

Oppsummering:
Buffy taklet hallen bra men blir utrolig høy i slusene av å vente.
Hun bryter starten i stresset sitt men følger min føring når vi begynner.

RC statistikk for Buffy dette stevnet:
2/3 treff (1 løp misset hun bommen og fikk ikke tilløp nok for treff)

Treningssaker:

- Startrutine i høyt stress
- Slalominnganger og utganger
- Vippe og mønet
- Come to hand

Etiketter: , , ,

35 36 37 38