01 02 03 Its all about the dogs: Rallystevne Stavanger feb 2016 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Rallystevne Stavanger feb 2016

34
27.-28.februar deltok vi på rallylydighetsstevne på SBK i Stavanger. Nesten 100 ekvipasjer var påmeldt lørdag og søndag til sammen så det ble et mye større stevne enn tidligere år.
Utrolig gøy at så mange har begynt med rallylydighet :)

Jeg tror dette er en sport som kommer til å fortsette å vokse da den er utrolig inkluderende og ikke minst fokusert på at hundetrening skal være positivt (både for fører og hund).
God stemning rundt ringen, hyggelig dommer og gøyale baner!

Mange agilityutøvere som også driver med rallydighet :)
Foto: Kathrine Bjelland

Jeg satte i bruk den mentale treningen min som jeg begynte med etter seminaret til Eva i Arendal forrige helg. Det var uvant å følge planen min men jeg er super fornøyd da det ga resultater, både i form av plassering men viktigst av alt, min følelse både i forkant og etterkant av mine løp. Under selve løpet var jeg mer nervøs enn vanlig så mulig alt nervøsiteten ble konsentrert i disse 2 minuttene :)

(For de som ikke vet det blir jeg super nervøs foran alt av konkurranser og legger stort press på meg selv som igjen gjør at jeg presterer dårligere. Du kan lese mer om seminaret jeg var på om "Bli ditt bästa jag" her).


Bella
Lørdag
Klasse 2 - poeng 193 (1.premiering og napp til klasse 3)

Har endelig knekt koden på starten og bestemte meg for å bruke samme startprosedyre som jeg gjør på trening. Det fikk fart på sakene og satte Team Bella i riktig modus for konkurransen!
Er super fornøyd med innsatsen vår og den utrolig nydelige fvf Bella hadde hele helgen.



Søndag
Klasse 2 - disk (nydelig løp, jeg la bare på en sitt for mye)

Her var det så mye bra! Jeg var super fornøyd etter dette løpet og den ekstra sitten var ikke særlig farlig når feelgooden min var på topp!


Foto: Kathrine Vestersjø Tysse
Foto: Kathrine Vestersjø Tysse

Buffy
Lørdag
Klasse 3 - disk (et par øvelser vi ikke kan enda)

Dette var første gang jeg og Buffy startet i klasse 3 og jeg bestemte meg å kaste meg i det selv om vi ikke har alle øvelsene inne. Utfordringer er bare gøy!
Det vi kunne fungerte og fløyt kjempe fint mens det vi ikke kunne skal vi hjem å trene på :)
Buffy hadde en nydelig fvf og hun taklet nye øvelser som vi kunne kjempe bra! Ekstra gøy i klasse 3 nå som vi kan få agilityhinder også!

Søndag
Klasse 3 -disk (kom noen øvelser vi ikke kan i dag også)

Super gøy bane  med enda flere agilityhinder enn lørdagen! Et par øvelse vi ikke kunne dukket opp i dag også så vi forsøkte og gikk heller bare videre også går vi hjem å lærer de inn til neste gang. Kjempe fornøyd med attityden min som boostet Buffy når hun ble litt dempet for hun ikke helt forstod hva som skjedde :)

Etiketter: , , ,

35 36 37 38